Karoseria
: Auto ma ogromny bagażnik - jak każda Octavia.
5,0
Całokształt
Auto nie grzeszy dynamiką, ale jest proste w budowie i z obsługą oraz prostymi naprawami poradzi sobie każdy, kto ma choć trochę pojęcia o budowie samochodu. Auto jest wieczne, pod warunkiem, że pilnuje się wymiany oleju i rozrządu co 90tys km lub co 6 lat. Jedyne usterki mechaniczne jakie spotkały mój samochód przez 11lat to cieknący cylinderek w tylnym hamulcu oraz uszkodzony przegub (po wjechaniu w krater na drodze). Spalanie (cykl mieszany) waha się od 5.2l (to nie jest żart) do 7.5l na 100km. Jeśli ktoś potrzebuje dużego, ekonomicznego auta nie na autostradę - polecam.
Wrażenia
5,0
Silnik
Prosty jak cep, dynamika dobra ale dopiero przy wyższym zakresie obrotów. 170km/h jechał z 5-cioma osobami. Wymiany rozrządu co 90tys km lub 6 lat (co nastąpi pierwsze). Jedyne co może się wydarzyć to uszkodzenie cewki zapłonowej, co nie unieruchamia auta - koszt części jest śmieszny, można wymienić samemu. Kwestia zamarzającej odmy jest poprawiona przez założenie rurki prowadzącej ciepłe powietrze z okolic kolektora wydechowego.
4,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
By uniknąć korozji przednich błotników - co roku odkręcamy śrubki mocujące przednie nadkola i wygarniamy błoto z solą spod błotnika + myjemy. Reszta jest dość dobrze zabezpieczona przed rdzą - korozja klapy przód (przy grilu) najczęściej występuje gdy łapiemy otwierając klapę przez trzymanie na grill (element pracuje i wyciera z czasem lakier na masce do której jest dokręcony - to samo dotyczy klapy tył - pracuje blenda z lampkami podświetlenia i też wyciera lakier na obu końcach. Od 2009r w wersji Tour zamontowano uszczelkę pod blendą, zapobiegającą tarciu pomiędzy nią a klapą. Można ją dokupić i złożyć do każdego auta po liftingu.
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mało miejsca dla wyższych pasażerów z tyłu - jest to cecha płyty podłogowej VW Golf 4, Octavia 1, Audi A3 itp.
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto bezawaryjne pod warunkiem zachowania podstawowych zasad użytkowania pojazdu - wymiany oleju, opon, płynu hamulcowego, świec zapłonowych (co 60tys km).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 MPI 75KM 55kW
[l/100km]