Ogólnie bardzo dobre auto użytkowe, z oszczędnym i elastycznym silnikiem, przeogromny bagażnik, jeździ się przyjemnie, ale przeszkadzają drobiazgi.
Auto ogólnie warte polecenia.
Wrażenia
4,0
Silnik
Harmonijnie wchodzi na obroty, dobra elastyczność, spory poziom hałasu.
3,0
Skrzynia biegów
Czasami mam problem z wrzuceniem jedynki i wstecznego. Dobrze dobrane przełożenia.
4,0
Układ jezdny
Na ostro pokonywanych zakrętach troszkę "buja", ale jest bezpiecznie.
Twarde zawieszenie, informuje bezlitośnie jadących o stanie nawierzchni. Hałasuje przy przejeżdżaniu po dziurach, studzienkach itp. Niezłe hamulce.
Komfort
2,0
Widoczność
Cofanie bez lusterek niewykonalne, widoczność do przodu i na boki zadowalająca. Widać zarys maski-bardzo i stotne.
5,0
Ergonomia
Świetnie rozplanowane przełączniki,
wszystko na swoim miejscu i proste w obsłudze.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja manualna spełnia swoje zadanie, silna tendencja do parowania szyb od wewnątrz, bardzo słabiutkie nawiewy-siła nawiewu jest skandalicznie niska, zwłaszcza na szybę.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu wystarczająco przestronnie, z tyłu - zależy od tego jak ci z przodu ustawią swoje fotele, ale raczej mało miejsca na nogi.
2,0
Wyciszenie
Niestety Czesi pożałowali materiałów na wyciszenie tego auta. W seicento jest ciszej!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Największa obok bagażnika zaleta tego auta!
4,0
Stosunek jakość/cena
Korzystny stosunek jakości do ceny.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ogromnie denerwujące są podejrzane odgłosy: trzeszcząca podsfitka, jakieś stuki - ogromnie tego dużo zwłaszcza jak się jedzie po kostce brukowej - wtedy wyłazi wszystko... Świadczy to wg mnie o ogólnym niechlujstwie w montażu.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak do tej pory wymieniłem łożysko w tylnym kole - po 65 tysiącach oraz ten przeklęty przepływomierz (!) - po 73 tysiącach.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 90KM 66kW
[l/100km]