Układ hamulcowy
: Wyhamuje w większości warunków, nawet bez abs (n/d żwiru/piasku). Jeśli tylko klocki i tarcze zadbane - trudno jest zrobić mu wtedy krzywdę.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: zawieszenie potrafi popękać od dróg (choć auto powinno sobie, przynajmniej z wyglądu) z nimi poradzić.
Układ elektryczny
: W środku elektryka czasem głupieje. Samoczynnie odpalające się fabryczne radio (na szczęście, już po kłopocie - sam zniknął).
Karoseria
: cienka blacha - uwaga na dach czy drzwi, bo można łatwo pogiąć (odwracalnie, ale niesmak pozostaje).
5,0
Całokształt
Używam od posiadania prawka (około 4 lat). Auto nie moje, ale odczuwam przyjemność z jazdy. Może i trochę za wolne i za długo się zbiera - ale wolę 90KM i trudności w osiągnięciu 140 km/h, niż podwójne turbo, 200KM i kosmiczne osiągi - bardziej wtedy kusi do głupoty ;)
Wrażenia
4,0
Silnik
Najsłabsza jednostka napędowa ma trochę problemów ze zbieraniem się, szczególnie pod górę albo przy załadunku. Masa własna 1300 kg + 5 osób + dobytek i autko zaczyna się męczyć na podjazdach rzędu 8-10%. Drugi bieg to max, co można wycisnąć. Ogólnie - mogłaby się starocina rozpędzać szybciej, ale jak już nabierze pędu, to potem sama jedzie.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobra. Rok starsza Felicia (mimo 1/3 przebiegu) ma już duże problemy z wbiciem dwóch pierwszych biegów - tu czasem mechanika buntuje się na wsteczny. Reszta zmian - płynna , szybka, bez poprawek. Dostosowana zarówno do szybkiej (ok. 0.5s), jak i wolnej (łącznie z przejściem na luz; do 2s) zmiany.
5,0
Układ jezdny
Ponownie - w parkowaniu (szczególnie przodem) czasem doskwiera promień skrętu. Podczas jazdy - żadnych problemów, zawrócisz na każdym skrzyżowaniu, zmieścisz się w każdy zakręt bez karkołomnych ewolucji za kółkiem. Byleby nie przesadzać z szybkością - auto swoje waży.
Komfort
5,0
Widoczność
Właściwie to tylko przy precyzyjnym parkowaniu może być problem - długa maska i szerokie auto. W jeździe - brak problemów, martwa strefa do zaakceptowania. Trudności w parkowaniu nadrabia obłożeniem z gumy dla opornych - z dwojga złego lepiej zniszczyć gumę, niż blachę.
3,0
Ergonomia
Auto zmusza do wyboru - jedziesz szybko albo mało palisz. Obydwie rzeczy do pogodzenia raczej na dłuższych odcinkach. Problem pewnie znika przy mocniejszym silniku, ale od 68KM nie wymagajmy cudów.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Układ nie porywa, ale mam świadomość tego, że kilka lat nie czyściłem go ani nie zmieniałem filtrów. Miewa problemy, szczególnie zimą albo w deszczu - szybko paruje i niechętnie pozbywa się wody ze środka.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest dużo. Bardzo wysocy (195+) mogą mieć problem. Fotele regulowane w szerokim zakresie - brakuje tylko podniesienia siedziska na całej szerokości (mam regulację jednopunktową, na tyle fotela).
4,0
Wyciszenie
Lubi trochę pohałasować - szczególnie na pierwszych dwóch przełożeniach. Potem jest spokój, chyba, że przyspieszamy gwałtownie/mamy 2500+ RPM. W innym przypadku - cicho.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pod względem paliwa można osiągnąć ŚREDNIE spalanie 5l/100 (łącznie z jazdą w mieście). Benzyny mogą raczej pomarzyć o takich osiągach. Ocenę psują nieco ceny części, jak i to, że czasem można się zwieść masywnością auta, skasować o jedną dziurę za dużo i potem płakać.
3,0
Stosunek jakość/cena
Tu nie bardzo wiem, co wpisać - auto kosztowało w 2008 20 tysi (używane). Po kilku latach - zdecydowanie lepsza inwestycja, niż Felicia (tylko rok starsza). Ale gdybym miał jeszcze raz brać - musiałbym pomyśleć.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie jest niezawodny - a to nawalą styki przy kontrolce, a to podświetlenie deski czasem się wyłączy, zapychają się wężyki na płyn do spryskiwaczy. Boli brak regulowanych lusterek (choć w zamian mają dobre kąty), plastik się telepie (jak to u diesla). Ale ogólnie - nie ma co się psuć. I chwała za to.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Miewa humory, nam podczas eksploatacji pękła sprężyna w zawieszeniu, spalił się silnik wycieraczek (!). Z drugiej strony - brak problemów z chłodzeniem, silnikiem (nie pije oleju), stabilnością. Czasem zaskoczy nagłym wydatkiem, ale to, co ma działać - działa.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 90KM 66kW
[l/100km]