Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia I Hatchback

Rafał, 9 lat temu
Silnik 1.9 TDI 90KM 66kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 170 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Skoda Octavia I Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW 1996-2004 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Wyhamuje w większości warunków, nawet bez abs (n/d żwiru/piasku). Jeśli tylko klocki i tarcze zadbane - trudno jest zrobić mu wtedy krzywdę.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : zawieszenie potrafi popękać od dróg (choć auto powinno sobie, przynajmniej z wyglądu) z nimi poradzić.
Układ elektryczny : W środku elektryka czasem głupieje. Samoczynnie odpalające się fabryczne radio (na szczęście, już po kłopocie - sam zniknął).
Karoseria : cienka blacha - uwaga na dach czy drzwi, bo można łatwo pogiąć (odwracalnie, ale niesmak pozostaje).
5,0
Całokształt
Używam od posiadania prawka (około 4 lat). Auto nie moje, ale odczuwam przyjemność z jazdy. Może i trochę za wolne i za długo się zbiera - ale wolę 90KM i trudności w osiągnięciu 140 km/h, niż podwójne turbo, 200KM i kosmiczne osiągi - bardziej wtedy kusi do głupoty ;)
Wrażenia
4,0
Silnik
Najsłabsza jednostka napędowa ma trochę problemów ze zbieraniem się, szczególnie pod górę albo przy załadunku. Masa własna 1300 kg + 5 osób + dobytek i autko zaczyna się męczyć na podjazdach rzędu 8-10%. Drugi bieg to max, co można wycisnąć. Ogólnie - mogłaby się starocina rozpędzać szybciej, ale jak już nabierze pędu, to potem sama jedzie.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobra. Rok starsza Felicia (mimo 1/3 przebiegu) ma już duże problemy z wbiciem dwóch pierwszych biegów - tu czasem mechanika buntuje się na wsteczny. Reszta zmian - płynna , szybka, bez poprawek. Dostosowana zarówno do szybkiej (ok. 0.5s), jak i wolnej (łącznie z przejściem na luz; do 2s) zmiany.
5,0
Układ jezdny
Ponownie - w parkowaniu (szczególnie przodem) czasem doskwiera promień skrętu. Podczas jazdy - żadnych problemów, zawrócisz na każdym skrzyżowaniu, zmieścisz się w każdy zakręt bez karkołomnych ewolucji za kółkiem. Byleby nie przesadzać z szybkością - auto swoje waży.
Komfort
5,0
Widoczność
Właściwie to tylko przy precyzyjnym parkowaniu może być problem - długa maska i szerokie auto. W jeździe - brak problemów, martwa strefa do zaakceptowania. Trudności w parkowaniu nadrabia obłożeniem z gumy dla opornych - z dwojga złego lepiej zniszczyć gumę, niż blachę.
3,0
Ergonomia
Auto zmusza do wyboru - jedziesz szybko albo mało palisz. Obydwie rzeczy do pogodzenia raczej na dłuższych odcinkach. Problem pewnie znika przy mocniejszym silniku, ale od 68KM nie wymagajmy cudów.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Układ nie porywa, ale mam świadomość tego, że kilka lat nie czyściłem go ani nie zmieniałem filtrów. Miewa problemy, szczególnie zimą albo w deszczu - szybko paruje i niechętnie pozbywa się wody ze środka.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest dużo. Bardzo wysocy (195+) mogą mieć problem. Fotele regulowane w szerokim zakresie - brakuje tylko podniesienia siedziska na całej szerokości (mam regulację jednopunktową, na tyle fotela).
4,0
Wyciszenie
Lubi trochę pohałasować - szczególnie na pierwszych dwóch przełożeniach. Potem jest spokój, chyba, że przyspieszamy gwałtownie/mamy 2500+ RPM. W innym przypadku - cicho.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pod względem paliwa można osiągnąć ŚREDNIE spalanie 5l/100 (łącznie z jazdą w mieście). Benzyny mogą raczej pomarzyć o takich osiągach. Ocenę psują nieco ceny części, jak i to, że czasem można się zwieść masywnością auta, skasować o jedną dziurę za dużo i potem płakać.
3,0
Stosunek jakość/cena
Tu nie bardzo wiem, co wpisać - auto kosztowało w 2008 20 tysi (używane). Po kilku latach - zdecydowanie lepsza inwestycja, niż Felicia (tylko rok starsza). Ale gdybym miał jeszcze raz brać - musiałbym pomyśleć.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie jest niezawodny - a to nawalą styki przy kontrolce, a to podświetlenie deski czasem się wyłączy, zapychają się wężyki na płyn do spryskiwaczy. Boli brak regulowanych lusterek (choć w zamian mają dobre kąty), plastik się telepie (jak to u diesla). Ale ogólnie - nie ma co się psuć. I chwała za to.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Miewa humory, nam podczas eksploatacji pękła sprężyna w zawieszeniu, spalił się silnik wycieraczek (!). Z drugiej strony - brak problemów z chłodzeniem, silnikiem (nie pije oleju), stabilnością. Czasem zaskoczy nagłym wydatkiem, ale to, co ma działać - działa.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Octavia I Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
5,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Octavia I Hatchback