Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia I Hatchback

rafaldo, 14 lat temu
Silnik 1.9 TDI 90KM 66kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 230 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Skoda Octavia I Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW 1996-2004 - Oceń swoje auto
3,69
10% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Średnio dynamiczy ale rewanżujący się małym spalaniem
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : zamki w drzwiach
4,0
Całokształt
Ogólnie lubię ten samochód jeździ się nim wygodnie jak trzeba to można zabrać ze sobą pół szafy ubrań (4-drzwiowej) spalanie jest oszczędzające portfel właściciela , a w zimie przedzieranie się przez zaspy to prawdziwe wyzwanie
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1.9TDI 90KM AGR jest w miarę dynamicznym ale raczej oszczędnym. Dobre strony silnika to na pewno kultura pracy i stosunkowo mała awaryjność, zaś wadami są zdecydowanie głośność i smrodliwość (jak na obecne czasy)
3,0
Skrzynia biegów
Ogólnie znośnie do tej pory żadnych problemów nie miałem na pewno jest problem z wkładaniem wstecznego oraz czasem pierwszego biegu, poza tym przełożenia są odpowiednio długie i dopasowane do mocy silnika.
4,0
Układ jezdny
Jeżeli chodzi o sztywność to w moim modelu jest dość miękko (nie wiem czy to przypadkiem nie wina starych amortyzatorów) ale mimo to przy dozwolonych prędkościach nie ma problemu w zakrętach, za to na pewno można mieć zastrzeżenia do wysokości przedniego zawieszenia (być może wina leciwych sprężyn)(jakieś 10cm na ziemią) co z jednej strony stwarza problemy zimą a z drugiej obniża spalanie.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność ? Ciekawa kategoria :) jak zaparkuje w garażu to już oprócz samochód to niewiele widać. Przy jeździe przeszkadza mi trochę lewy słupek przedniej szyby , zaś przy cofaniu w nocy jest trochę ciemnawo - dodam że światłą wsteczne posiadam i działają. Z innej perspektywy mówiąc to raczej na ulicy nikt się nie odwróci za tym samochodem zatem tu widoczność słaba :).
4,0
Ergonomia
Hm, zasadniczo kierownica jest pod ręką , lewarek zmiany biegów w zasadzie też , gaz hamulec oraz sprzęgła jest pod nogą , za to siedzenia ni jak nie mogę dopasować to za wysoko to za blisko to głowy nie mogę oprzeć o zagłówek ale ogólnie tak do 500km jedzie się wygodnie. Jak się podjedzie odpowiednią stroną do dystrybutora to wygodnie się nalewa paliwa :).
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeżeli chodzi o zakres temperatur w granicach 5-25 stopni to jest bardzo dobrze. Jednak gdy wybieramy się na dłuższą trasę kiedy temperatura sięga 30 stopni to należy zaplanować przerwy w trasie co najmniej co godzinę, z drugiej strony jak temperatura spada poniżej zera i trasa jest krótka (do 10km) to można zmarznąć. Na dłuższej trasie samochód bez problemu się rozgrzeje.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeżeli chodzi o przestrzeń dla kierowcy i pasażera to jest bardzo dobrze , trochę gorzej dla osób jadących na tylnym siedzeniu gdzie jest ograniczone miejsce na nogi oraz przy wzroście powyżej 180cm można dotykać głową sufitu, zaś bagażnik jest klasą samą w sobie jako przykład dodam że zmieściła mi się kuchenka gazowa bez składania siedzeń i bagażnik zamkną się bez problemu.
3,0
Wyciszenie
Na parkingów raczej nie słychać osób rozmawiających w pobliżu , chyba że otworzymy okno. Przy działającym silniku 1.9TDI i jeździe z dozwoloną prędkością jest możliwie ,gorzej przy prędkościach autostradowych wtedy zdecydowanie polecam słuchawki wyciszające.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Do pracy mam jakieś 10km z tego 5km to jazda z prędkością 80-100km/h zaś reszta to korki ,światła (jazda miejska) daje to około 5l latem i 5,5l zimą. Na trasie jest różnie to zależy na jakie drogi się trafi przy równej jeździe prędkość ok 100km/h latem uzyskałem 4.1l , zaś przy trasie gdzie nawierzchnia pozostawia wiele do życzenia i ciągłym zwalnianiu w terenach zabudowanych auto spala jakieś 4,5-5l. Dodam że na autostradzie przy prędkości 120-130km/h spalanie wynosi około 7-8l
4,0
Stosunek jakość/cena
Cóż tu pisać po dokonaniu podstawowych wymian opony, rozrząd , filtry oleje to średni koszt przejechania jednego kilometra wynosi około 50gr ale istotną kwestią jest to że raczej mało jażdże około 10tyś km. Jak na wielkość tego samochodu to jest bardzo dobra stawka wiadomo że w seicento rozrząd z wymianą nie kosztuje 1000zł a opony 900zł.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez ten stosunkowo krótki czas użytkowania bardzo wiele rzeczy musiałem wymienić: - zamki w drzwiach (3 razy) - włącznik świateł - naprawa kabla wiązki w drzwiach od kierowcy - regeneracja rozrusznika (częściowo moja wina) poza tym musiałem wymienić filtry i olej już 2 razy oraz rozrząd i przy okazji pasek klinowy :)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Miałem w zasadzie tylko jedną poważną awarie która okazała się niepoważna, mianowicie samochód w zimie nie odpalił i wymagał holowania po paru dniach podgrzewania oleju napędowego filtru paliwa okazało się że klapka gasząca silnik zablokowała się w pozycji gaś silnik i wystarczyło tylko ją ruszyć ale przez wielokrotne próby odpalenia rozruszniku musiał pójść do regeneracji.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Octavia I Hatchback