Karoseria
: pomimo kilku ładnych lat na drodze i garażowania \"pod chmurką\" nie ma śladu korozji, NIGDZIE!
5,0
Całokształt
Auto bez luksusów ale też bez obaw o jakiekolwiek usterki. Bardzo ekonomiczne w eksploatacji, silnik i układ jezdny są właściwie nie zniszczalne. Silnik mało wrażliwy na jakość paliwa. Zdarzało mi się wlać olej napędowy z całkowicie niewiadomego pochodzenia i silnik przepalił bez szemrania!
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik niezniszczalny! Po przejechaniu ponad 165tys. km kompletnie nic się z nim nie dzieje. Wystarczy trzymać się systematycznej wymiany płynów, raz wymieniałem pasek rozrządu (planowo) i nic się nie dzieje. Wszystko równo chodzi, żadnych problemów z zapłonem. Ocena byłaby lepsza ale... jednak diesel trochę hałasuje.
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
samochód idealnie trzyma się drogi nawet na ciasnych zakrętach. W standardzie ASR co jeszcze bardziej podnosi bezpieczeństwo na drodze. Podwozie nie tylko bardzo łagodzi nierówności ale również jest wytrzymałe na nasze polskie dziury.
Komfort
4,0
Widoczność
Byłoby doskonale ale w tył niestety nie ma co zaglądać. Cofanie zostaje na lusterka. W przód i na boki ideał.
5,0
Ergonomia
Samochód tak prosty w obsłudze, że nie można złego słowa powiedzieć o trudności w tym względzie. Wszystko co jest do jazdy potrzebne (za wyjątkiem dźwigni skrzyni biegów) właściwie można znaleźć w pobliżu kierownicy. Jedynie klimatyzacja i radio jest dalej.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W moim egzemplarzu nie ma klimatyzacji więc nie wypowiem się na temat chłodzenia. Na temat podgrzewania powietrza napiszę tak: w zimie samochód potrzebuje kilka minut (około 3-5) na złapanie minimalnej temperatury i zaczyna porządnie grzać. Nie można narzekać na zbyt mało wydajną nagrzewnicę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo fajnie i dużo miejsca. Z tyłu jest gorzej ale nie tragicznie. Jedynie wysokie osoby będą czuły dyskomfort siedzenia z tyłu.
3,0
Wyciszenie
Diesel daje niestety po uszach. Nie jest to jakieś bardzo głośnie ale jednak... cały czas go słychać, im szybciej tym głośniej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj wielka niespodzianka (pozytywna!). Po sprzedaży mojej starej ibizki z silnikiem SDI 75KM i przesiadce na tę octavię 90KM TDI byłem przekonany, że spalanie nieco wzrośnie a tu niespodzianka: nie wzrosło ale wyraźnie jest mniejsze! Widzę to nie tylko po odczycie komputera ale również po pieniążkach jakie muszę płacić za paliwo. W mieście nieco ponad 5l/100km a w trasie przy prędkości około 130km/h średnie spalanie mam zawsze około 4,8l/100km!
3,0
Stosunek jakość/cena
Za tę cenę można kupić Forda Mondeo. Luksus większy ale nie wiem czy Ford jest lepszy od Skody. Pod względem silnika na pewno nie. Karoseria Forda może się schować w porównaniu do jakości ze stajni volkswagena. Reszta nie wiem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód skonstruowany w taki sposób, że właściwie nie ma się co psuć. Karoseria wogóle nie podatna na korozję (nie wiem jak oni to robią)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeden raz miałem zatarcie szczotek na rozruszniku - kilkadziesiąt zł i po kłopocie.