Silnik
: Bardzo niskie spalanie przy przyzwoitej elastyczności
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Pompa wodna zatarła się przy 85 tys.
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik bardzo elastyczny, ale przy pełnym obciążeniu (4 osoby) na trasie brakuje mocy - przydałoby się co najmniej 110 KM.
5,0
Skrzynia biegów
Po przesiadce z Opla Astry i Toyoty Corolli to wręcz (pozytywny) szok.
3,0
Układ jezdny
Dosyć twarde zawieszenie - tu w Oplu i Toyocie było znacznie lepiej, ale za to nic się nigdy nie zepsuło.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu słabo - przydałyby się czujniki parkowania (wysoka krawędź tylnej szyby.
5,0
Ergonomia
Jak w grupie VW - wszystko na swoim miejscu
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brakuje nawiewu dla pasażerów siedzących z tyłu (tylko nawiew na nogi - zimą to za mało).
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu super, z tyłu mało miejsca na nogi - coś za coś, bagażnik 528 litrów musi gdzieś się mieścić, ale na tylnej kanapie osoby powyżej 170 cm mają ciasno.
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trudno wycisnąć więcej niż 6 l/100, nawet zimą. Przeglądy 700-1000 zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość niemiecka, cena 9 lat temu była czeska.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zepsuła się blokada sterowania szybami z tyłu (pekła sprężynka) i przerywacz świateł. Jak na 9 lat codzienniej eksploatacji to chyba nieźle.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy przebiegu 85 tys. poszła pompa wodna. Powinna wytrzymać do wymiany rozrządu (90 tys., ale nie wytrzymała.
Przy 135 tys. wymieniłem napinacz paska rozrządu.
Poza tym w zawieszeniu przez 9 lat wymienione tylko jakieś gumki za 70 zł. Silnik i turbosprężarka ciągle pracują jak nowe.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 90KM 66kW
[l/100km]