Zawieszenie
: Samochód twardy, dzięki czemu dobrze trzyma się drogi zarówno na prostych jak i zakrętach.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Klekocze i jest głośny.
Zawieszenie
: Tylne łożyska są zintegrowane z półosiami co podraża koszt wymiany.
Inne
: Zamki nie należą do najlepszych.
4,0
Całokształt
Wrażenia
3,0
Silnik
Z osiągów silnika ogólnie jestem zadowolony - przy tak niskiej mocy i tej masie ma całkiem niezłe przyspieszenie. Mankament - głośna praca silnika, szczególnie gdy jest zimny i bardzo długi czas nagrzewania.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą gładko i cicho. Czasem problem z wrzuceniem jedynki.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie twarde, ale o to mi chodziło. Dobrze trzyma się nawierzchni przy większych prędkościach, na mokrej nawierzchni i podczas skrętów. Mankamentem jest trochę głośna praca układu jezdnego.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność z przodu jest dobra. Z tyłu mcno ograniczona przez wysoki bagażnik. Lusterka boczne zapewniają dobrą widoczność, wewnętrzne wypada trochę słabiej.
5,0
Ergonomia
Bez zarzutu. Wszystko co trzeba jest pod reką.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja dobra. Ogrzewanie przedstawia trochę do życzenia- zimą, żeby rozgrzać samochód trzeba przejechać kilka km.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu b. dobrze. Regulowana wysokość fotela kierowcy bardzo sprawę ułatwia. Z tyłu gorzej, przy przeciętnych wzrostem osobach z przodu, z tyłu jest mało miejsca na nogi.
3,0
Wyciszenie
Takie sobie. Przy jałowym biegu i prędkościach od 90 km/h wzwyż w kabinie jest głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa rewelacja, zarówno w mieście jak i na trasie. Przeglądy do najtańszych nie należą, ale ujdzie. Naprawy jak to w serwisie droższe niż przeciętnie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po kupnie samochodu z salonu źle zamocowany przewód antenowy - odczuwane wibracje - szybko usunięto. Po około 60000 km plastiki w środku zaczęły skrzypieć, natomiast osłony silnika, filtra powietrza wpadały w irytujące wibracje w zakresie obrotów jałowych. Poza tym Ok.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 50000 km poległa turbina - wymiana na nową około 3 tys. PLN. Po 75000 km wymiana łożysk i półosi tylnych - dudniły niesamowicie. Po 105000 km urwało się koło pasowe alternatora, przegniła chłodnica i poległ zamek od strony kierowcy- wymiana około 2500 PLN.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 90KM 66kW
[l/100km]