Przy zakupie nowego samochodu polecam zwiększenie budżetu o ok. 15% i zakup Passata - może trochę uboższego, ale mniej niezawodnego. Podliczając wszelkie naprawy, moja Octavia kosztowała znacznie więcej niż bardzo dobry Passat. Jeżeli dodać do tego stracony czas - lepiej nie komentować.
Do tego wszystkiego należy dodać niskiej jakości serwis i TRAGICZNY system logistyczny (na większość części należy czekać około 3-4 tygodni)
Wrażenia
4,0
Silnik
omijając fakt, że po 110 tys urwał się hak mocujący silnik; rezultat: silnik spadł i zawisł na dolnej ramie (naprawa ok. 8 tys. PLN)
4,0
Skrzynia biegów
Problemy z wrzuceniem 5-iątki (od czasu do czasu)
4,0
Układ jezdny
Pomijając niskie zawieszenie przodu; po przejechaniu jakichś 120 tys. zalecana wymiana przednich sprężyn (ok. 600 PLN) lub pogodzenie się z notorycznym urywaniem osłony pod silnikiem (w przypadku konieczności wymiany koszt ok. 800 PLN)
Komfort
4,0
Widoczność
Tył: słaba (ale jest to normalne dla wersj avant)
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Stosunkowo głośna wentylacja; stosunkowo długi czas rozpoczęcia ogrzewania wnętrza od momentu uruchomienia silnika (dokuczliwe zimą)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Troche ciasno dla pasażerów
3,0
Wyciszenie
Dla jazdy na wyższych obrotach prawidłowa ocena to źle (2)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa: przy większym przebiegu wzrsta, ale ciągle OK; przeglądy/naprawy: ceny lokują się w akceptowalnym zakresie, jednakże jakość wykonania napraw jest niska - po każdej wizycie konieczna jest jedna lub więcej w celu skorygowania źle wykonanych rzeczy; generalnie niedbalstwo, czasami wręcz uszkodzenia podczas wizyt w serwisach (korzystam tylko z autoryzowanych) - jest to ukłon w stronę Skoda Auto Polska
2,0
Stosunek jakość/cena
Ładny samochód (wygląd) o bardzo niskiej jakości + zły serwis
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do 200 tys km - wizyty w serwisie średnio co 5 tys, od 1.12.02 aż do chwili obecnej 21 napraw
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zerwany silnik, dwukrotna awaria elektryki (totalne odcięcie zasilania, powodujące także włączenie blokady kierownicy), ABS, alternator, rozrusznik, układ chłodzenia silnika