Silnik
: Bardzo elastyczny silnik (w porównaniu z wolnossącą benzyną) - niebo, a ziemia.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: Łożyska przód co 120000.
Inne
: Obrywająca się osłona silnika.
5,0
Całokształt
Bardzo dobry samochód jak na polskie warunki. Wszędzie się odnajdzie na trasie i w mieście. Dla 4 osób komfortowy. Przy wypadach w góry na zimówkach i nie ma strachu. Tylko ta osłona silnika. Godny polecenia. Po benzyniakach nie chce mieć innego.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik to najlepszy element tego samochodu. Seryjnie posiadał moc 110KM, ale po chiptuningu w firmie MTM zyskał jeszcze 26KM. Nie moc jest jednak najważniejsza, lecz moment obrotowy, który z seryjnych 235 Nm wzrósł do 320Nm. To jak w ponad 3 litrowych benzynach. Wzmocnienie silnika zostało zrobione przy 50000 i do tej pory wszystko OK. Silnik w super formie cały czas pracuje na oleju 0W/40 Mobil1 Turbo Diesel. Na trasie można odczuć zalety tego samochodu. Nie trzeba bać się benzyniaków nawet do 180KM, a takie moce w Polsce wiadomo jaki odsetek samochodów posiada + oczywiście do tego "ambitny" kierowca :) Jeśli chodzi o eksploatacje to wszystko jak w książce serwisowej. Aha, i wymiana przepływomierza przy 150000. No i stało się regeneracja turbiny 245000 oraz hydropopychaczy zaworów 270000.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów jest precyzyjna po takim dystansie działa bardzo dobrze. Jedynie przy szybkich zmianach potrzebna jest odrobina wyczucia. Do tej pory nie wymagała ingerencji.
4,0
Układ jezdny
Coś twardy samochód jeśli dodamy do tego koła o rozmiarze 205/55 R16. Na koleinach trochę buja, ale wszystko do opanowania. Nie jest to zawieszenie jak w samochodach z klasy wyższej, ale daje się komfortowo podróżować przy normalnych prędkościach. Jeśli chodzi o eksploatację to: zawieszenie przód komplet przy 180000, zawieszenie tył i układ kierowniczy komplet 220000, łożyska przód standardowo co 120000 (więc czas na wymianę bo już słychać :), łożyska tył od nowości. Klocki to wiadomo, jak kto jeździ.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność z przodu spoko, ale z tyłu trochę zasłania kufer.
4,0
Ergonomia
We wnętrzu spokojna, bez ekstrawagancji deska rozdzielcza z podstawowymi dobrze usytuowanymi przyciskami.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chłodzenie bardzo dobrze, jeśli dodamy do tego klimę to wszystko jest jak być powinno. Natomiast problem jest w zimie gdy rozgrzewamy samochód trwa to trochę czasu. Dodatkowo po rozgrzaniu przy włączonym nawiewie na 4 i maksymalnej jego temperaturze może spaść temperatura silnika. Dlatego trzeba stosować w zimie przesłonę na atrapie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeśli chodzi o miejsce to przód bez zarzutu, natomiast z tyło ciasno (w końcu płyta Golfa). W 4 osoby można wygodnie podróżować. Bagażnik 500l pojemności super!
4,0
Wyciszenie
W rozsądnych prędkościach wszystko OK (do 120-130 km/h), przy wyższych wiadomo trzema się trochę pomęczyć.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mimo przeprowadzenia zmiany elektroniki pracy silnika w spalaniu nie odczuwam różnic. Nawet gdy był walnięty przepływomierz uzyskałem 3,7. Ale przy pełnej sprawności samochodu da się zejść do 4,2. Przy normalnej jeździe na trasie ok. 4,7-4,8,a gdy chcemy poszaleć to 5,5-5,8. W mieście nie więcej jak 6,5-7,0. Średnie spalanie to ok. 5,5. Zazwyczaj jak resetuje kompa przy przejechaniu 4 tys. to tyle wskazuje. Z obserwacji wynika, że komputer zaniża spalanie o jakieś 0,3-0,4l/100km. Więc te ilości podane wyżej trzeba trochę zweryfikować.
5,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek ceny do jakości: nie trzeba lepiej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak dbasz to masz. Cały czas serwis.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Samochód dość niezawodny. Nigdy jeszcze nie musiałem stać na poboczu i czekać na pomoc. Ogólnie oceniam go jako dobry samochód rodzinny na polskie warunki. Naprawdę dużo potrafi znieść.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 110KM 81kW
[l/100km]