Anorektyk pod względem zapotrzebowania na paliwo - 120 km/h na dystansie 360 km plus 120 km z prędkością 40-70 km ze średnim zużyciem 4.2 l/100 więc pokażcie drugi taki silnik... Niestety, lubi tłuste potrawy - zużycie oleju silnikowego w ciągu 7,5 roku wahało się od 1,5 do 3 litrów na 10 tys km
4,0
Skrzynia biegów
Gumowata ale biegi wchodzą dobrze, pomimo braku wyczuwalnej informacji. Pomylenie biegu lub nietrafienie lewarkiem jest praktycznie niemożliwe
3,0
Układ jezdny
Bardzo tapczanowaty, takie łóżko wodne - dziadkom i kobietom to pasuje. Przy większej prędkości staje się twardsze, co jest na plus
3,0
Karoseria
Bardzo ciężkie drzwi, bagażnik i maska - projektowane chyba przez inżyniera włazu do czołgu Leopard. Zjedzony próg, rozwarstwiona maska przy podszybiu, grube wykwity na bagażniku - ale są gorsze samochody od Skody
Komfort
3,0
Widoczność
Słaba widoczność do tyłu - problem z oceną końca tyłu
4,0
Ergonomia
OK, standard - jedyny problem z dosięgnięciem przedmiotów leżących w bagażniku przy tylnych siedzeniach ; jak ktoś ma ponad 195 nie powinien mieć trudności
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie aż nadto, klimatyzacja gorzej bo spaliła się sprężarka - dopóki działała było OK
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca więcej niż u konkurencji w tej klasie
2,0
Wyciszenie
Bardzo słabe tłumienie odgłosów z zawieszenia - tłucze jakby ktoś kopał w kwadratowe, kartonowe pudło po dawnym telewizorze kineskopowym CRT
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Stale się coś psuje - elektronika, ponadto słaba jakość podzespołów/części/elementów
1,0
Stosunek jakość/cena
Egzemplarze używane zdecydowanie nie warte swojej ceny - kwoty powinny spaść do poziomu 2/3 z żądanych przez sprzedawców
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Problemy z przełącznikiem świateł - notoryczne, co skutkuje stałym świeceniem przeciwmgielnych przednich razem z mijania, lub zamiast nich. Problem z centralnym zamkiem - często nie zamyka się wcale i trzeba od środka, zdarzało się że nie otwierał bagażnika lub wcale go nie zamykał, nie otwierał też czasami drzwi w ogóle. Stale rozładowujący się akumulator (nie może stać tydzień bez jazdy - mimo że akumulator nówka). Problem z szybami elektrycznymi - nie otwiera się kierowcy lub pasażera, same otwierają się z tyłu, wszystkie nie chcą się zamknąć wcale itp. itd. Problem z elektrycznymi lusterkami - same się przestawiają. Światła stop przestają działać, po miesiącu działają same znów (czujnik stopu był dobry). Autoalarm sam się uruchamia i wyje. Samo włącza się radio. Problem z ramionami wycieraczek. Zepsuł się natrysk na klosze reflektorów. Padł czujnik ABS. Zepsuł się czujnik obrotów w skrzyni biegów (brak wskazań prędkościomierza). Zamek drzwi i bagażnika zapchany całkowicie - tego w drzwiach nie można wykręcić bo wkręcono go tak, by go chyba nikt nie ukradł ;))
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Spalona sprężarka klimatyzacji. Padły dwie turbosprężarki z geometrią. Słabe łożyska kół. Pękła sprężyna zawieszenia. Przepalająca się rura wydechowa za kolektorem - łatana parę razy. Odkręcający się amortyzator z kielicha górnego
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 110KM 81kW
[l/100km]