Przeniesienie napędu
: duża moc na małych biegach bez wprowadzania dużych obrotów na koła.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: turbo 4 razy
Inne
: katalizator
3,0
Całokształt
Gdyby nie kłopoty z turbo to wspaniałe auto.
Wrażenia
4,0
Silnik
Poprawna, występuje dziura przy prędkościach obrotów między 1300 a 1700 poza tym auto eleastyczne i dobrze przyspiesza,
4,0
Skrzynia biegów
czasami się zacina przy przełaczaniu z wyższego na niższy, w poprzednimaucie te problemy nie występowały.
4,0
Układ jezdny
dobrze trzyma się drogi i nie wychyłów na zakrętach
Komfort
5,0
Widoczność
Znakomita zarówno w przód jak, i po bokach oraz do tyłu
3,0
Ergonomia
znakomite rozłozenie przyrządów,
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
dobra, szczególnie przy zastoswaniu climatronica
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
mało miejsca z tyłu dla pasażera przy wysokim wzroście kierowcy. Dla osób o średnim wzroście miejsca nadto.
3,0
Wyciszenie
Silnik głośny, lecz co wymagać od niemieckiego diesla, choć przy prędkościach na IV i V biegu trudo go odróżnic od benzyniaka
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
minimalne zużycie przy bardzo oszczędnej jeździe średnio nie przekraczającej 80-90 km/h. miasto z korkami i klimą albo zima i duże mrozy to 6,8 do 8,4 l/100 km oczywiście są to krótkie przebiegi rzędu 8-10 km, przy dłuższych odcinkach można się zmiścić nawet w zimie w wielkościach podanych przez producenta 4 osoby w pojeździe i jazda spokojna. Dynamika zawsze będzie wymagać paliwa. Trasa jazda spokojna w tempie 100-130 km/h w pełni obciążona 4osoby + bagazniki można sie zmieścić w 5l/100km i nie jest to żadna ściema.
3,0
Stosunek jakość/cena
Zbyt szybkie spadek ceny w stosnku do nowego auta
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W zasadzie auto bezzawaryjne, pojemne pod każdym wzgledem mozna go nazwac osobową limuzyną z elementami cięzarówki. Znakomicie spisuje się w trudnym terenie.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Największe usterki dotyczą turbosprężąrki. w ciągu ostatnich trzech lat wymieniłem 4 turbo, katalizator zalany olejem oraz panewki w wale karbowodowym na I cylindrze. Straszny koszt.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 110KM 81kW
[l/100km]