Moge smialo polecic to auto wszystkim kierowcom zyczacym sobie niedrogiego w zakupie i utrzymaniu \"konia pociagowego\" z udzwigiem 600 kg, w razie potrzeby zbierajacego sie do \"setki\" w cos kolo 10 s. Bagaznik dla gangsterow- mozna zmiescic porzadny arsenal i jest jeszcze miejsce na zwloki :))) Bardziej pokojowo nastawionym polecam czesciowa zabudowe bagaznika jakims fajnym car audio. Zmiescicie tam naglosnienie na cale osiedle.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to mocna strona tego modelu. Jednostka mocna, oszczedna i dynamiczna. Elastycznosc moglaby byc wieksza jak przystalo na diesla, ale zblizona jest do benzynowego silnika- taka uroda... Dosc wyrazna turbo dziura.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia precyzyjna jak operacja chirurgiczna, biegi wskakuja lekko, z kliknieciem, za kazdym razem masz uczucie, ze nie potrzebuje twojej interwencji w celu wybrania wlasciwego przelozenia ;)
4,0
Układ jezdny
Moglby byc ten pojazd nieco szerszy, z pewnoscia poprawiloby to boczna stabilnosc, ale i tak nie jest zle. ESP rownowazy ewentualne braki.
Komfort
5,0
Widoczność
Dla mnie absolutnie bez zastrzezen. Widze dookola auta, nie musze sie zastanawiac. Slupki szerokie, ale to normalne w nowych autach, dzieki temu jest bezpieczniej.
4,0
Ergonomia
Punkcik odejme za nonszalancje projektantow wnetrza: malo schowkow, podstawek, poleczek, pojemnikow itp. Pierwszy samochod do ktorego musialem dokupywac uchwyt na napoje dla kierowcy. Przeciez to nie jest wielki wysilek, zeby dodac miejsce na drobiazgi. Bylyby trzy gwiazdki w tym punkcie ode mnie, gdyby nie fotel kierowcy i kolumna kierownicy: fenomenalna ergonomia i to w standardzie! To auto was nie zmeczy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystkim polecam klime manualna. Macie termometry w ciele? Czy po prostu czujecie kiedy jest wam cieplo albo zimno? W tym drugim przypadku po prostu w krotkiej chwili \"zrobicie\" w aucie cieplo lub zimno jednym pokretlem, bez przeprogramowywania automatu. No i w manualu jest mniej do psucia niz w przereklamowanym \"Climatronicu\".
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Malo miejsca na nogi z tylu- to niestety cena potwornie wielkiego bagaznika. Coz albo zjesc bulke albo miec bulke. Poza tym przestronnie, z przodu nie ma powodu do narzekan, choc w Yarisie II mialem poczucie (tylko poczucie!) wiekszej przestrzeni z przodu.
5,0
Wyciszenie
Nieco glosny dopiero powyzej 3,5 tys. obrotow, czyli dla milosnikow komfortu wartosci sporadycznie osiaganej. Diesel kulturalny, nie \"klekocze\" nachalnie, tylko przy naprawde zimnym starcie przy temp. <-10 st. C moze to kogos razic a i tak tylko przez chwile.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Krotki komentarz: rewelacja! Nie czysci portfela bardziej niz malenki Yaris. Zaskakujaco niskie zuzycie paliwa jak na tak dynamiczna jednostke.
5,0
Stosunek jakość/cena
W kwestii stosunku jakosci do ceny dla mnie jest to lider swojego segmentu. Za 57000 PLN otrzymalem auto wyposazone jak nowszy model Octavii za 3/5 ceny. Za co mam placic pozostale 2/5 ceny, za ladniejsze reflektory, czy ladniej powyginane blachy? Jak dla mnie wersja Tour Octavii I jest znacznie lepiej wyceniona.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie wszystko dziala- nowe auto.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 101KM 74kW
[l/100km]