Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia I Hatchback

Jack Weber, 10 lat temu
Silnik 1.9 SDI 68KM 50kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 151 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Skoda Octavia I Hatchback 1.9 SDI 68KM 50kW 1997-2004 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Ekonomiki się spodziewałem i się nie zawiodłem. Zaskoczyła mnie natomiast dynamika tego samochodu,na plus oczywiście.
5,0
Całokształt
Bezawaryjny,tani w utrzymaniu,pakowny i bardzo ekonomiczny samochód,który okazuje się wystarczająco dynamiczny w codziennej eksploatacji. Technologia Volkswagena w przystępnej cenie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1.9 SDI o kodzie "AQM" to doskonała propozycja dla osób które w pierwszym szeregu stawiają na ekonomikę,niezawodność. Brak turbosprężarki(często ze zmienną geometrią),dwumasy,przepływomierza, pompowtryskiwaczy i innch np. intercoolera powoduje,że eksploatacja tego silnika ma o tyle mniej problemów. Nie trzeba się przejmować schładzaniem turbiny i tym,że się "zamuli" poprzez jazdę na krótkich odcinkach. Moc 68KM faktycznie brzmi fatalnie przy aucie wielkości Octavii ale tylko na papierze. W rzeczywistości jak na tą moc auto jest nad wyraz dynamiczne i w warunkach drogowych potrafi zaskoczyć niejednego właściciela TDI-ka. Prędkość maksymalną jaką uzyskałem to zegarowe 180km/h,a przyspieszenie od 0-100km/h w 15 sek. Nie piszę tego by się chwalić bo nie ma czym ale pokazać,że taki muł jak nieraz piszą o SDI całkiem dobrze sobie radzi na drodze.
4,0
Skrzynia biegów
Zmiana biegów dość precyzyjana chociaż nie jest to poziom Audi gdzie biegi same wskakują w swoje miejsce. Jest bardzo dobrze zestrojona z tym silnikiem i pozwala na sprawne przyspieszanie bez redukcji biegów.
4,0
Układ jezdny
Dość sztywne zawieszenie ale dobrze trzyma się drogi i cicho pracuje. Podobnie jak z silnikiem poziom trwałości jest na bardzo wysokim poziomie,a w przypadku ewentualnych napraw koszty są śmiesznie niskie.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki doskonała. Do tyłu ograniczona poprzez mocno pochyloną szybę i zagłówki. Duży plus za wycieraczkę tylną dostępną tylko w modelach po liftingu i to jako opcja.
4,0
Ergonomia
Przełączniki intuicyjnie pod ręką, zegary i kontrolki bardzo czytelne. Przyzwyczajenia wymaga używanie hamulca ręcznego w modelach z podłokietnikiem,który po prostu przeszkadza w jego zaciąganiu. Po pewnym czasie idzie się przyzwyczaić. Pewnym minusem jest też nisko umieszczony panel klimatronika,który dodatkowo posiada małe przyciski i mało intuicyjne rozmieszczenie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak to diesel potrzebuje trochę czasu aby się zagrzać ale jak już osiągnie temperaturę roboczą to piec jest bardzo wydajny. Klimatyzacja szybko potrafi schłodzić wnętrze nawet w bardzo upalne dni. Troszkę denerwuje świszczenie kratek wentylacyjnych ale tylko w pewnej pozycji ich ustawiania i przy jednoczesnej pracy dmuchawy na wysokich obrotach.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń z przodu bez zastrzeżeń. Nawet z tyłu jest przyzwoicie jeżeli osoby na przednich miejscach nie są dwumetrowcami. Jest to płyta podłogowa popularnego Golfa IV i trudno uzyskać przestrzeń z tyłu jak w Skodzie Superb. Chyba,że chodzi o bagażnik bo tutaj Octavia jest nie do pobicia. Ponad 520 litrów i duża klapa ułatwiają przewóz artykułów nawet z dużego AGD.
4,0
Wyciszenie
Ja lubię dźwięk Diesla ale mogę się nim cieszyć tylko na wolnych obrotach i przy rozpędzaniu. Podczas jazdy w trasie z równą prędkością trudno rozpoznać,że to Diesel. Wiadomo przy prędkościach powyżej 130 km/h zaczyna się robić głośniej ale nie głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jednym słowem -TANIO Bardzo mała awaryjność, zużycie paliwa w trasie które nawet podczas jazdy z wykorzystywaniem całego potencjału wynosi 5.5l/100km, a przy spokojnej eksploatacji oscyluje w granicy 4l/100km,tanie części zamienne i tanie naprawy ze względu na prostą budowę.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ocynkowane nadwozie,pancerny silnik i zawieszenie to plusy. Trochę twardsze plastiki we wnętrzu niż u swojego bogatszego kuzyna Volkswagena do minus. Spasowanie elementów na przyzwoitym poziomie,chociaż czasem na nierównościach coś tam potrafi puknąć. Ogólnie nie ma się do czego przyczepić.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Miałem awarię światełka w drzwiach. Przyczyną był mikrostyk w zamku.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 SDI 68KM 50kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Octavia I Hatchback