Problemy z rozrządem, wciąganie oleju przez silnik, wycieki oleju, niska odporność na korozję, problemy z modułem komfortu - z wystąpieniem tych kwestii trzeba się liczyć nabywając pełnoletnią Octavię 1.8 turbo. Nie warto napalać się na sporą moc. Auto 18-20 letnie ma już zwykle za sobą wiele przygód i jest zwyczajnie zmęczone. Kiedy przekroczy 230-250 tys km zaczyna szarpać po kieszeni. Owszem, naprawi ją praktycznie każdy mechanik, ale weźcie pod uwagę fakt, ż będziecie u niego dosyć. częstym gościem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Fajnie przyspiesza, nawet fajnie brzmi. Sporo pali. Mój potrafił wypić w mieście ok 15 l benzyny.
4,0
Skrzynia biegów
Średnio precyzyjna.
4,0
Układ jezdny
3,0
Karoseria
Purchle, purchelki, rdzawki, rdzaweczki.
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja średnio daje radę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Przeciętne. Ale to przecież Skoda, nie ma więc co oczekiwać cudów.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części są całkiem przystępne, jednak ze względu na wiek auta do różnych drobnych awarii dochodzi stosunkowo często.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 20v Turbo 150KM 110kW
[l/100km]