Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia I Hatchback

Młody32, 13 lat temu
Silnik 1.8 20v Turbo 150KM 110kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 183 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Skoda Octavia I Hatchback 1.8 20v Turbo 150KM 110kW 1997-2010 - Oceń swoje auto
3,92
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Elastyczny, trwały, cichy, przy spokojnej jeździe naprawdę oszczędny.
4,0
Całokształt
Autko OK, nigdy nie miałem z autem większych problemów.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik elastyczny, mala jednostka o dobrych osiagach jak na rok produkcji. Żadnych problemow podczas 11 letniej eksploatacji, olej wymieniany w pore - dobrej jakosci oraz filtry, drobny wyciek z uszczelniacza wału, cewki ok, spalanie nawet w granicach 5,7L/100km przy bardzo oszczędnej jeździe, ale potrafiła spalic nawet 12L/100km w mieście :]
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów (5 biegow) zestrojona z silnikiem idealnie - na 5-tym biegu można było ruszyc i pojechać, od 45km/h na 5-tym biegu można było przyspieszać bez szarpania silnikiem!
3,0
Układ jezdny
Układ jezdny - hmmm. Przedni napęd i 150KM, chyba tylko Ford Focus RS w tamtym czasie oferował przednionapędówkę z większą mocą i \"możliwością skręcania\" przy ostrej jeździe ;)
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność w aucie dobra, jednak troszke utrudniału widoczność tylne boczki i wysoko umieszczona klapa bagażnika.
4,0
Ergonomia
Ergonomia OK, myślę tutaj oczywiście o współczynniku Cx, w innym przypadku - to przeciętnie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja - wersja z ręczną klimą dobrze się sprawowała, jednak czasem dokuczało parowanie szyb. Ogrzewanie bardzo dobre, po przejechaniu kilkuset metrów z nawiewów leciało \"ciepłe\" powietrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera z przodu miejsca wystarczająco, niestety z tyłu totalna klapa - duży bagażnik zabrał powierzchnię pasażerą.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie w tym aucie raczej kiepskie, dobrze słyszalne odgłosy z zewnatrz autaa.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy jeździe w mieście z raczej ciężką nogą autko paliło około9-9,5L/100km, ale przy dłuższej trasie spokojnie można było zejść do granicy 8L/100km i nie dać wyprzedzić się przez 95% kierowców jadących nawet większymi i lepszymi autami.
4,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek jakości do ceny. Hmmm. Autko kosztowało mnie jakieś 85 tys. zł - słabo wygłuszone, drobne usterki, niechęć serwisu do wymiany uszkodzonych części. Ale jak na tą cenę w tym czasie to i tak dobrze wypada, ponieważ autko z małym zacięciem sportowym (oprucz zawieszenia) za w sumie niewielką kasę
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Autko nigdy mnie nie zawiodło. Jedynym zaskoczeniem było, kiedy w upalny dzień poszedłem do auta i nie mogłem go odpalić z powodu \"zimnego lutu\" w czytniku immobilisera - został wymieniony cały czytnik na gwarancji.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Uszkodzony przepływomierz - usterka usunięta na gwarancji, jednak serwis zarzyczył sobie 380zł za wymianę.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 20v Turbo 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Octavia I Hatchback