Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia I Hatchback

TOMEK, 16 lat temu
Silnik 1.8 20v Turbo 150KM 110kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 175 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Skoda Octavia I Hatchback 1.8 20v Turbo 150KM 110kW 1997-2010 - Oceń swoje auto
3,31
19% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : MIMO WSZYSTKO SILNIK.W 2007 BYŁEM NA HAMOWNII PODWOZIOWEJ. AUTO WYKAZAŁO 149KM I 212 Nm.BIORĄC POD UWAGĘ TOLERANCJĘ WYNIKU SILNIK MIEŚCIŁ SIĘ W NORMACH FABRYCZNYCH. LUBIŁEM TO AUTO ALE CZAS BIEGNIE NIEUBŁAGANIE I SPRZEDAŁEM. CHCIAŁEM KUPIĆ OCTAVIĘ II 2.0FSI.TEŻ MA 150KM ALE JAK SIĘ NIĄ PRZEJECHAŁEM TO BYŁ DZIEŃ DO NOCY.1.8T BYŁ DUŻO LEPSZY.
4,0
Całokształt
SAMOCHÓD NA PIERWSZY RZUT OKA PRZECIĘTNY, ALE Z TYM SILNIKIEM (8,4 SEK DO SETKI,240KM/H LICZNIKOWE) WIELOKROTNIE WIDZIAŁEM ZDZIWIONE MINY WŁAŚCICIELI BMW,MERCEDESÓW I AUDI ,A WIERZCIE MI ,ŻE TO NAPRAWDĘ ZABAWNE.
Wrażenia
4,0
Silnik
W LATACH 90-TYCH TO BYŁ POTWÓR. NIBY TYLKO 150 KONI ,ALE TO BYŁO NAJMOCNIEJSZE 150 KONI NA RYNKU. (TRZEBA NIM POJEŹDZIĆ ŻEBY ZROZUMIEĆ-CIĄG OD 2-5,5 TYS.) DZISIAJ TURBODIESLE MAJĄ WIĘKSZE MOCE, CHOCIAŻ NADAL IDZIE 120 NA DWÓJCE.WADA-SŁABY PONIŻEJ 2000 OBR/MIN.WŁAŚCIWIE EKSPLOATOWANY (CHŁODZENIE TURBINY,NIE KATOWANIE NA ZIMNO,CZĘSTA WYMIANA DOBREGO OLEJU)-BEZAWARYJNY.
3,0
Skrzynia biegów
UWAŻAM ,ŻE AUTA GRUPY VW MAJĄ FENOMENALNIE DOBRANE PRZEŁOŻENIA (NIE MYLIĆ Z PRECYZJĄ WCHODZENIA BIEGÓW).CHODZI MI O TO ,ŻE DZIĘKI PERFEKCYJNIE DOBRANYM PRZEŁOŻENIOM Z NIE ZAWSZE NAJLEPSZYCH SILNIKÓW WYCISKAJĄ MAKSYMALNE OSIĄGI.SAMA SKRZYNIA POPRAWNA ALE NIC POZA TYM.
3,0
Układ jezdny
PRZECIĘTNIAK, ALE TANI W NAPRAWIE. NIE TO CO TE 5-CIO WAHACZOWE SAMOCHODY KLASY PREMIUM.JEDNAK TRZEBA UWAŻAĆ NA SZYBKICH, DŁUGICH ZAKRĘTACH-RADZĘ NA NICH NIGDY NIE HAMOWAĆ-W TAKIEJ SYTUACJI MOŻE OSTRO ZARZUCIĆ TYŁEM.
Komfort
3,0
Widoczność
DAŁBYM DOBRZE ALE PRZEZ 8 LAT NIGDY NIE CZUŁEM SIĘ KOMFORTOWO COFAJĄC TYŁEM ,DO PRZODU W NORMIE MINUS ZA SZEROKIE SŁUPKI.
3,0
Ergonomia
JAK W VW WSZYSTKO NA MIEJSCU KOSZTEM POLOTU I FANTAZJI.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
PRZECIĘTNIE
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
TEMAT RZEKA W PRZYPADKU OCTAVII. PŁYTA PODŁOGOWA Z GOLFA IV.Z PRZODU ZNOŚNIE ,Z TYŁU KIEPSKO.
3,0
Wyciszenie
ŚREDNIA KRAJOWA, CHOCIAŻ W PRZYPADKU 1.8T JEST LEPIEJ BO PRZY 120KM/H MA DOPIERO 3 TYS.OBR. NA NIŻSZYCH BIEGACH GŁOŚNIEJ OD 4TYS. A ODGŁOS JEST TROSZKĘ WARKOTLIWY.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
ZALEŻY JAK TO ROZPATRYWAĆ. W PORÓWNANIU DO ASO INNYCH MAREK ASO SKODY WYPADA DOBRZE.PRZEGLĄD W ŁODZI KOSZTUJE 600 ZŁ, ALE JUŻ WYMIANA PASKA ROZRZĄDU WRAZ Z OSPRZĘTEM 1800ZŁ.SPRZĘGŁO KOMPLETNE WRAZ Z KOŁEM DWUMASOWYM Z ROBOCIZNĄ 3800ZŁ. SPRZĘGŁO PADŁO W 7 ROKU WIĘC PRAWIE SIĘ POPŁAKAŁEM PŁACĄC NIE MAŁĄ KASE W STARY SAMOCHÓD. SPALANIE SKRAJNIE RÓŻNE.NA TRASIE PRZY 100KM/H 6,5L, PRZY 200KM/H 14L. W MIEŚCIE NA WARIATA NAWET 17L.NORMA W MIEŚCIE 11L.
4,0
Stosunek jakość/cena
W PAŹDZIERNIKU 1999 ZAPŁACIŁEM ZA NIĄ 65 TYSI.BYŁA TO TRZECIA OCTAVIA W ŁODZI Z TYM SILNIKIEM,BYŁA DUŻO DROŻSZA OD 1.6 I TDI.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
COŚ TAM SIĘ ZAWSZE PRZYDARZY ALE NIE ZACZĘSTO.KŁOPOTY Z CENTRALNYM ZAMKIEM W KLAPIE BAGAŻNIKA, MODUŁ ŚWIATEŁ HAMOWANIA, SILNIK WYCIERACZEK
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
NIGDY MNIE NIE ZAWIODŁA. SŁAWETNE CEWKI NIGDY MI SIĘ NIE PRZYDAŻYŁY.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 20v Turbo 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Octavia I Hatchback 1.8 20v Turbo 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,50 zł
7,8
l/100km
10,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Octavia I Hatchback