Zawieszenie
: Nowsza konstrukcja zawieszenia Octavii II jest masakryczna - trzęsie i nerwowo podczas jazdy. W Octavii I mam naprawdę na dobrym poziomie komfort.
3,0
Całokształt
Za niewielkie pieniądze dostajesz VW Golfa z dużym bagażnikiem z logo Skody. W 2009 roku w salonie samochód kosztował 48tyś zł.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 75kW starej sprawdzonej konstrukcji znany z samochodów VW. W tej wersji to minimum dla tego samochodu, które zapewnia w praktyce dobre przyspieszenia, ale do sportowej jazdy się nie nadaje. Po mieście jest niemal idealny oraz do prędkości 100 km/h. Jeśli podróżujemy i lubimy szybko się przemieszczać, to jednak brakuje mocy.
2,0
Skrzynia biegów
W mojej ocenie kiepska sprawa - stara konstrukcja z VW. Jak ktoś jeździł Golfem to wie o co chodzi. Zimą ciężko wchodzi pierwszy bieg, precyzja również nie zachwyca.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie wydaje się optymalne. Wg mnie jest bardziej komfortowe od Octavii II, która zachowuje się nerwowo i twardo. Sprawdza się w dalekich podróżach, miękko ale nie buja jak w amerykańskich samochodach. Trzeba przyzwyczaić się do zarzucania tyłem na ostrych zakrętach.
Komfort
4,0
Widoczność
Jedynie do tyłu słabo widać. A tak w pozostałych kierunkach jest super. Super duże lusterka.
2,0
Ergonomia
Brak schowków i uchwytów na napoje - właściwie z tym jest tragedia. Pozostałe rozplanowanie znane z marki VW - wszystko na miejscu i proste w obsłudze. Kto podróżuje odczuje jednak brak uchwytów na napoje.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Głośno pracująca dmuchawa na każdym biegu - podstawowa wada. Samo przewietrzanie jest wydajne, nie brakuje ogrzewania ani chłodzenia od klimatyzacji.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ciasno ciasno ciasno - samochód wygląda na spory gabarytowo, ale zachwyca tylko bagażnik i tam jest cała tajemnica. W środku, w szczególności z tyłu jest zaskakująco mało miejsca na nogi - płyta podłogowa VW Golfa.
3,0
Wyciszenie
Niedopracowany układ opływu powietrza. Powyżej 90km/h słychać uderzenia przepływającego powietrza o szybę czołową bez względu na warunki pogodowe.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód z instalacją gazową montowaną przez Śkodę jest bardzo oszczędne. W mieście max 10 l/100km, w trasie potrafi zejść do 7,5 l - i nie poruszam się jak dziadek, raczej dość dynamicznie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za niewielkie pieniądze dostajesz VW Golfa z dużym bagażnikiem z logo Skody. W 2009 roku w salonie samochód kosztował 48tyś zł.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Miałem na wstępie jedną naprawę gwarancyjną skrzyni biegów, ale samochód już przyjechał z fabryki z tą wadą - dziwne dźwięki przy zmianie biegów. Okazało się że był zbyt duży luz na wałku głównym.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 MPI 102KM 75kW
[l/100km]