Pancerne niemieckie auto, które ma służyć na lata. Jeśli ktoś szuka auta sercem niech kupuje Alfe Romeo :) Ale jeśli myśli głową i w dodatku nie ma zbyt dużo pieniędzy na utrzymanie auta - niech kupi Skode. Napewno się nie zawiedzie
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik oszczędny, elastyczny (jak na 75km) i lubiący niskie obroty. Najwyższy moment obrotowy już przy 3200obr/min więc nie ma sensu kręcić silnika wysoko, bo i tak nie będzie jechał szybciej, a tylko więcej spali. Jeśli ktoś chce jeździć szybko - niech bierze 1.8T. Dla normalnego człowieka z całą pewnością silnik wystarczający, niezawodny i mało paliwożerny
PS. Podobno silnik został zdławiony na potrzeby niemieckich stawek ubezpieczeń, gdzie liczy się opłaty nie tylko na podstawie pojemności, ale i mocy. Więc jeśli ktoś chce zwiększyć moc to radze rozejrzeć się za nowym układem dolotowym i kolektorem dolotowym - ten silnik w serii ma gifty więc po takim zabiegu może wypluć koło 100koni
3,0
Skrzynia biegów
Tutaj niestety słabo, prawie zawsze haczy 1 bieg, a czasami 3 i 4, nie muszę chyba opowiadać co to znaczy podczas wyprzedzania? ...
4,0
Układ jezdny
Troche wóz drabiniasty z tej Octavii, ale daje rade pod względem komfortu. A wytrzymałościowo to już w ogóle bajka.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu - OK, do tyłu beznadziejnie, tylko jedno lusterko asferyczne (oddalające), malutka tylna szyba i brak wycieraczki (można było dokupić za 500pln, ale większość nie ma)
Warto zainwestować w jakieś czujniki parkowania, bo szkoda lakieru :)
5,0
Ergonomia
Wszystko we właściwym miejscu, nie ma się do czego przyczepić
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Słaby nawiew na szybe, brak możliwości ustawienia nawiewu na nogi i na tułów/szybę jednocześnie i parujące boczne szyby
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dobrze, choć przy moim wzroście (ponad 190) przeszkadza troche plastikowy schowek na mijescu pasażera - jakoś jest dziwnie wyprofilowany, że wystaje w miejscu w którym najwygodniej trzymać nogi. Za kierownicą OK, chociaż mały zakres regulacji kolumny góra/dół.
Z tyłu SŁABIUTKO, naprawde mało miejsca na nogi czasami mam wrażenie że mniej niż w golfie...
Sytuacje mogą uratować troche fotele od leona TopSport lub cupry, które pasują bez żadnych przeróbek a raz że są o niebo wygodniejsze, a dwa mają większe wycięcia na nogi i głębszą kanape
Za to bagażnik to prawdziwy olbrzym, zmieści się w nim chyba wszystko
3,0
Wyciszenie
do 120 OK, później kiepsko ale przecież to nie limuzyna tylko auto dla ludu
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
miasto: 7
trasa: 6,2-6,5
części tanie jak barszcz, a sam samochód jest prosty i każdy henio sobie z nim poradzi
5,0
Stosunek jakość/cena
Teraz za 40 tysięcy można mieć nową octavie tour z gazem i klimą - czego chcieć więcej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
auto ma swoje lata więc wiadomo, że kilka rzeczy trzeba było wymienić, ale jak narazie bez problemów (nie chciał odpalać ale po wymianie modułu zapłonowego i palca rozdzielacza wszystko śmiga jak talala)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak!
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 75KM 55kW
[l/100km]