Samochód nie jest idealny, bo taki nie istnieje. Przez pierwsze lata użytkowania nie dzieje się nic, jednak z wiekiem wyłażą na wierzch różne niedociągnięcia. Jego ogromną zaletą jest przepastny bagażnik i ładowność powyżej 0,5t co czyni go miniciężarówką. Można przewieźć nim dosłownie wszystko. Żeby służył długo i niezawodnie serwis konieczny, a niestety w mojej opinii Skoda strasznie zawyża ceny części.
Wrażenia
5,0
Silnik
Stara ośmiozaworowa konstrukcja Volkswagena, niezawodna, trwała, i zbiera się bardzo żwawo. Samochód regularnie serwisowany więc nic poważnego się nie posypało. Mógłby być trochę cichszy i troszkę mniej palić.
4,0
Skrzynia biegów
Nie jest to szczyt techniki. Jedynka i wsteczny potrafią haczyć, biegi wchodzą jakoś dziwnie twardo. Na plus zaliczam dobre zestopniowanie i niezbyt długie skoki lewarka.
5,0
Układ jezdny
Jak dla mnie idealny! Jest dosyć twardy, przez co zakręty zbiera rewelacyjnie! Fakt że większość dziur czuje się pod kołami, ale wszystkiego za takie pieniądze mieć nie można. Przez cały okres eksploatacji wymieniane były TYLKO RAZ łączniki stabilizatora i sworznie wahaczy. Cała reszta śmiga w dobym stanie po dziś dzień. Brak luzów, stuków itp.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki bezproblemowo. Do tyłu... No cóż, szyba mocno pochylona, brak wycieraczki i strasznie wysoko poprowadzona klapa bagażnika. Sytuację ratuje "obycie" z samochodem i lusterka.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Nie ma się do czego przyczepić.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szyby odparowują stosunkowo szybko, zimą wnętrze nagrzewa się bez większej zwłoki. Latem bez klimy jest dramat. Za głośno pracuje wiatrak nawiewu. 4-
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca pod dostatkiem, gorzej na tylnej kanapie.
4,0
Wyciszenie
Z mojego punktu widzenia, dobrze słyszalny silnik to zaleta :) Lubię ten dźwięk, jak wkręca się na obroty, warczy, wyje itd. :) Skrzypią plastiki.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zależy od stylu jazdy. Mój rekord na 200 km trasie to 5,4l/100, jednak średnio pali koło 6-6,5 przy płynnej jeździe. Jeśli ktoś lubi często i porządnie przyspieszać, wyprzedzać redukując biegi i trzymać go na wysokich obrotach to spali ok 8l. W mieście robi się gorzej. Korki mu wybitnie nie służą, toteż osiągnięcie 9l latem i 11 zimą nie jest jakimś rekordem.
3,0
Stosunek jakość/cena
Za pieniądze wyłożone na Octavię trudno byłoby kupić coś lepszego (możliwości przewozowe, silnik, zawieszenie), kiepskie są użyte materiały i ich spasowanie, jednak w tej cenie wszystkiego mieć nie można :) Samochód otrzymuje ocenę 4, jednak straszne zawyżanie cen części w serwisie obniża ocenę do 3.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
No i tu słodzić już się nie da. Nagminnie pada podświetlenie konsoli centralnej, oświetlenie tablicy rejestracyjnej, po 6 latach użytkowania zaczęły się przepalać żarówki trzeciego światła stop, do wymiany był mechanizm wycieraczek, przepustnica do wyczyszczenia.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ukręcił się przegub wewnętrzny. Nie znam tego przyczyny, serwisant Skody też powiedział że się z czymś takim w tym modelu jeszcze nie spotkał.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 101KM 74kW
[l/100km]