Silnik
: Myślałem że 9 lat LPT narobi trochę spustoszenia, ku zdziwieniu żadnych problemów z motorem.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Po 16 latach użytkowania przez wielu właścicieli w zasadzie dość regularnie ląduje na warsztacie, póki co koszta remontów nie spadły poniżej 40zł i nie przekroczyły 800zł. Czas napraw zwykle zamyka się w 1 dniu więc nie jest tak źle, przy 300zł za 2000 Km miesięcznie.
4,0
Całokształt
Ma swoje lata i jak na te lata to lata przyzwoicie. Serwis tej 16-latki obejmuje póki co średnio 3-4 wizyty na warsztacie w roku wyciągając z portfela zwykle jakieś 200-400 złotych za każdym razem (muszę przy tym zaznaczyć, że auto kupiłem w bardzo zaniedbanym stanie). Nie jest źle, spory rynek części używanych/zamienników, każdy majster sobie z nią poradzi. Mimo 2 poważnych usterek w trakcie jazdy udało się spokojnie wrócić na własnych kołach (około 50 km do warsztatu). Koszt przejechania 2000 kilometrów uwzględniając aktualną cenę gazu (1.99 zł/L) i średni koszt i odstęp między serwisowaniem szacowałbym na jakieś 400 złotówek. Najdłuższa pokonana trasa jednego dnia wynosiła jakieś 1000 km z prędkością 140-160 hm/h (do Krakowa i z powrotem, bezproblemowa). Auto jest dość nisko osadzone, jeśli ktoś zamierza nią pruć po naprawdę bardzo głębokich koleinach to musi być przygotowanym na spawanie tłumika :D. Temperatura -16 ostatniej zimy nie dawała się jakoś szczególnie we znaki. Jak na moje pierwsze auto jestem w zasadzie zadowolony (szczególnie jak gaz był po 1.60 ale to już dawno i nieprawda :-( ).
Wrażenia
5,0
Silnik
Cytując słowa mechanika po niemal pełnym przeglądzie silnika (który już 9 lat śmiga na podtlenku): "Pracuje wzorowo".
4,0
Skrzynia biegów
Wyeksploatowana ale daje rade.
4,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nadmuch na przednią szybę bardzo słaby, dół podobnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Urok octavii mała z zewnątrz duża wewnątrz.
4,0
Wyciszenie
Przy 120 zaczyna sie szum, silnik przy 3000rpm tez daje o sobie usłyszeć.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W moim przypadku licząc spalanie i mechanika średnio ze 4 stówki na 2000km miesięcznie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeśli rozwalanie chłodnicy można nazwać poważną usterką to trzeba uważać na krawężniki.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 101KM 74kW
[l/100km]