Inne
: Trzyma wartość. Bardzo popularny na rynku wtórnym, sprzedałem w 2 dni.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: Skrzynia biegów rozsypała się w trasie
Układ elektryczny
: Padł komputer, osprzęt elektryczny silnika daje znać o sobie codziennie
Zawieszenie
: Elementy gumowe zużywają się z dnia na dzień
2,0
Całokształt
Kupiłem to auto od starszego gościa, który był jedynym właścicielem. Auto z przebiegiem 69 tys. wyglądało jak nowe. Stan techniczny został oceniony przez ASO jako perfekcyjny. Super okazja. Nie nosiłem się z zamiarem kupienia Skody i żałuje, że nie trzymałem się tego konsekwentnie. Jedyny plus tego auta to to, że z niewiadomych przyczyn dobrze trzyma wartość i bardzo łatwo je odsprzedać (na moje szczęście).
Wrażenia
2,0
Silnik
Żre olej. Osprzęt elektryczny pada. Dynamika i spalanie ok jak na lata 80. 101 koni - hmm, fiat miał 75 i przy tym padle fruwał.
3,0
Skrzynia biegów
Ciężko jest wrzucić bieg, szczególnie przy redukcji. Generalnie trzeba szukać biegów a żeby sprawnie posługiwać się tą skrzynią to trzeba jeździć minimum miesiąc.
2,0
Układ jezdny
To jakiś żart. Zawieszenie nijakie. Głośno pracuje, komfort można śmiało porównać do poloneza. Własności trakcyjne; uczy pokory, zakręty pokonujemy z prędkością rowerzysty.
Komfort
4,0
Widoczność
To jedna z niewielu rzeczy, która jest mianownikiem samochodu. Do tyłu trochę kiepsko, ale taki urok nadwozia tego typu.
3,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Poza tym plastiki dają po uszach. Klapka od schowka została mi w rękach.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie grzeje, ale pasażerowie z tyłu narzekają na marznące stopy. W lecie klima nie daje rady. Z przodu jeszcze znośnie do 30 stopni ciepła na zewnątrz, ale z tyłu pasażerowie mają saunę. Bardzo obciąża silnik, który i bez niej ledwo sobie radzi.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu w miarę ok. Ale z tyłu to jak w jakimś małym cabrio. Niby samochód rodzinny, chyba dla 2 os. + 2 jorki na tylnej kanapie. Kufer wielki.
2,0
Wyciszenie
Na postoju z wyłączonym silnikiem ok. Podczas jazdy mamy symfonię uciążliwych dźwięków. Maluch się chowa.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Żre paliwo jak smok. 11-12 miasto. Trasa do 100km/h 7. Średnio 10 litrów. Plus co 2-3 tys litr oleju. Przy tych osiągach to zdecydowanie za duuuużo. Ceny napraw,normalne. Można nawet wynegocjować zniżkę w warsztacie, albo uzyskać kartę stałego klienta. Minimum raz w miesiącu wizyta w warsztacie. Części w sensownej cenie, ale trzeba często wymieniać.
1,0
Stosunek jakość/cena
W zakupie bardzo droga. Cena nie adekwatna. Polonez z tego rocznika kosztuje ok. 2 tys, a to padło jest 7-8 razy droższe. Pytam dlaczego?
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Sypie się na potęgę. Auto na podzespołach VW, który już dawno obalił mit niezawodności. A Skoda chyba jest robiona z części, które nawet odpadają podczas wewnętrznej kontroli jakości w fabryce VW. Liczba drobnych usterek jest wprost proporcjonalna do ilości części z których jest zbudowany ten \"samochód\".
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Skrzynia biegów odmówiła posłuszeństwa, cała do wymiany. Komputer silnika umarł przy przebiegu 75 tys.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 101KM 74kW
[l/100km]