Przeniesienie napędu
: dwukrotnie wymieniana skrzynia biegów
3,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
1,0
Skrzynia biegów
Skrzynie biegów są żle dobrane-zwłaszcza mocowanie (nity wykonane ze zbyt słabego materiału) koła atakującego mechanizmu różnicowego, po 150 tys nity zrywają się po kolei aż do całkowitego urwania mechanizmu, w skrajnym przypadku prowadzi to do rozerwania obudowy skrzyni. Ten błąd technologiczny został usunięty dopiero w modelach od X 2000r. Sprawa jest o tyle poważna, że nie dotyczy jedynie Octavii-te same skrzynie są w GolfachIV, Audi A3 przy silnikach 1,6 benz.
3,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
mało szczelna membrana na silniku, w porze letniej czuć w kabinie zapach benzyny
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
mało miejsca z tyłu
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
zwarcie w centralnym zamku (na masterze w drzwiach od strony kierowcy)usterka usuwana przez serwis- było w porządku przez rok
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
naprawa hamulców z tyłu już po 180tys,
wymiana sprzęgła już przy 190tys
mechanizm wycieraczek przedniej szyby był do wymiany po 7miu latach
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 101KM 74kW
[l/100km]