Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Kodiaq II SUV

Kondzio, 20 godzin temu
Silnik 2.0 TDI SCR 193KM 142kW
Rok produkcji 2024
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Kodiaq II SUV 2.0 TDI SCR 193KM 142kW od 2024 - Oceń swoje auto
4,57
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : masaże w fotelach i nagłośnienie canton
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : czuć ciężkość pojazdu
4,0
Całokształt
To już jest mój 2 Kodiak, poprzedni w podobnej wersji (diesel 4x4) tylko był 7 osobowy oceniałem 9/10, teraz (jest z 2016 czy 17 roku) daję mu w porównaniu z nowymi autami jakieś 7/10. Nic się nigdy złego nie działo przez te kilka lat, wszystko ok jednak stary nie jest tak wyposażony jak nowy. Obecny, na razie po ok 4 miesiącach po wyjechaniu z salonu również pozytywnie i również daję 9/10. Obecny jest dużo lepiej wyposażony od poprzednika, mam prawie wszystko (brak panoramy – bo roletka jest taka półprzezroczysta i obawiam się, że słońce może nagrzewać wnętrze pomimo zasłoniętej rolety, w innym samochodzie – jak zasłonię roletę, to nie przebija mi słońce do środka, a w skoda kicha – więc nie brałem jej pod uwagę). Ma nawet matrycowe światła, klejone szyby, wyświetlacz head up, wentylowane i z masażem siedzenia – także jest grubo w porównaniu z poprzednikiem gdzie nie było w ogóle wówczas takich opcji (2016 r). Z wad jakie zauważyłem, to pomimo prawie 200 km (chyba teraz to 193 ) czuć tę masę auta, wolno hamuje i ciężko się rozpędza – tzn. teoretycznie dość szybko – ale czuć ociężałość, myślałem, że w nowszym będzie bardziej jak w hybrydach żwawo, szybsza zmiana biegów itp. – a tutaj nic się nie zmieniło. Wkurzający asystenci, tempomat sam hamuje gdy szczyta znak drogowy itp. - to kiepsko, ale lepiej trzyma się pasa ruchu, poza tym poprawili też nagłośnienie canton (jest więcej głośników – "15 sztuk: 12 × speakers, 1 × center, 2 × subwoofers, Amplifier: 1 × DSP amplifier – System power: 725 W, Canton Sound Modes: Canton, Surround, Bass, Stage"). Po ostatnim teście w caroserii aż podotykałem części w kabinie, czy tak trzeszczą i o dziwo nie – wszystko jest dobrze poskładane / spasowane…
Wrażenia
4,0
Silnik
skoro przez te 7 lat tak dopracowali ten silnik pod ekologię - to powinien mniej spalać - a tu okazało się, ze jest dokładnie tyle ile poprzednik, a nawet pali te 0,5 l więcej - chyba, że nowy silnik się ułoży i zacznie mniej palić, poza tym po przebiegu ok 9 tyś km musiałem dolać ok 1 l oleju - poprzednik nie bierze w ogóle oleju - ale nie pamiętam, może na początku również brał ???
4,0
Skrzynia biegów
Niby 2 sprzęgłowa (DSG) - a gówno w porównaniu do hybryd Hondy, lub elektryków, tzn dość wolno zmienia i nie tak mało płynnie - również brak poprawy przez te kilka lat
4,0
Układ jezdny
niestety, podobnie jak w poprzedniku czuć ociężałość pojazdu
5,0
Karoseria
tak jak poprzednik - jest ok - niby więcej miejsca - ale nie zauważyłem w ogóle
Komfort
5,0
Widoczność
jest ok
5,0
Ergonomia
jest ok - chociaż nieraz gubię się w tych ustawieniach na tablecie - co gdzie jest
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest lepiej niż w poprzedniku - nawet przednia szyba sama się nagrzewa gdy jest zimno - chociaż ostatnio zauważyłem, że lewe lusterko coś nie chciało się rozgrzać w stosunku do prawego.... może awaria ?
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
tak jak w poprzedniku - jest ok- czytaj dużo miejsca.
5,0
Wyciszenie
Jak się rozgrzeje i szczególnie na trasie powyżej tych 130, czy 140 km/h czuć wyraźną różnicę w porównaniu do poprzednika (może to zasługa klejonych szyb z przodu i chyba z tyłu (tak bylo w specyfikacji, ale teraz gdy patrzyłem na cennik nowego to są tylko szyby klejone z przodu ?
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
nowe auto - wszystko w cenie
4,0
Stosunek jakość/cena
jest dobrze - bo są jakieś promocje, ale przedtem było kiepsko - bo auto kosztowało ok 270 tyś pln, teraz z promocjami, wyprodukowane to ok 240. Z 2 strony mamy nawet masaże w fotelach i naprawdę dużo miejsca. Podobne GLC, czy q5, z takim samym silnikiem i wyposażone na max to ok 350 tyś, santa Fe (brak diesla), Sorento - ok 300 tyś pln...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI SCR 193KM 142kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Kodiaq II SUV