Karoseria
: Jest świetny design , matrixy działają swietnie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: W sumie nie uciążliwa ale , raz odmówiła posłuszeństwa jedna z kamer dokładnie kamera cofania ale po paru uruchomieniach zapłonu wszystko wróciło do normy
4,0
Całokształt
Może najpierw wady w porównaniu do I generacji:
1. Hamulce są w mojej ocenie dużo słabsze
2. Kamery zamontowane w aucie (360) są gorszej jakości
3. Telefon - to mnie irytuje najbardziej . Praktycznie obsługa telefonu przeniosła się na tablet z boku. Nie ma pokrętła którym mogłem wybrać kontakt z listy . Ratuje to tylko wybieranie głosowe asystenta google. Który jak zwykle działa prawie niezawodnie.
4. Reakcja z wyraźnym opóźnieniem na gaz
Zalety:
1. Nie trzeba kabla do android auto i działa to na bluetooth znakomicie
2. Jest ciszej w połączeniu z pakietem wyciszonych szyb
3. Jest znacznie fajniej w środku , czysto schludnie i materiały wysokiej jakości
4. Autko wg mnie pali mniej przy mojej jeździe niż poprzedniej generacji
5. Wszytko jest ok poza wadami , które wymieniłem wcześniej.
6. Nie będę ukrywał ale stosunek ceny do jakości , długo się zastanawiałem i nie byłem przekonany co do zakupu kolejnego kodiaq dla mojej 5 osobowej rodziny ale właśnie ten stosunek cena jakość zadecydował , myślałem nad Q7 lub XC90 ale cena prawie dwa razy wyższa za to samo wyposażenie a tak naprawdę zyskałbym niewiele większą ilość miejsca w środku. Dlatego postanowiłem doposażyć ten egzemplarz prawie we wszystko co możliwe a i tak wyszło znacznie taniej niż egzemplarz klasy premium.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nic dodać nic ująć , drugi raz kodiaq i drugi raz diesel poprzedni miał 190hp a obecny ma 193hp . Z poprzednim silnikiem nic się nie działo . Nie brał oleju (miałem go 5 lat ) i mam nadzieję że z tą wersją będzie dokładnie tak samo.
4,0
Skrzynia biegów
W nowej wersji myślałem, że skoda poprawiła czas reakcji od momentu wciśnięcia pedału gazu do momentu ruszenia ale niestety nadal jest wyraźna rożnica w czasie reakcji na pedał gazu. Jest to trochę uciążliwe przy ruszaniu ze skrzyżowania gdy chcemy szybko je opuścić . Skoro przywykłem do tego w kodiaq 1 generacji to i teraz będzie ok. Poza tym w poprzednim kodiaq które miałem od nowości w ciągu 5 lat nic nie działo się ze skrzynią. Mam nadzieję że w II generacji będzie tak samo.
5,0
Układ jezdny
Nie mam żadnych obiekcji , tak jak w poprzednim mam adaptacyjne zawieszenie. Ten układ jest rewelacyjny szczególnie zimą. Już nie raz miałem zimą sytuację w której większość aut stała lub się boksowała na śniegu a ja jechałem i to nawet całkiem normalnie po włączeniu trybu "śnieg " ten układ wiele razy w połączeniu z napędem 4*4 wybawiał mnie z opresji . Kiedyś nawet wyciągnąłem wklejonego pik-up ratując przyjaciela (uwierzcie był naprawdę mocno wklejony a skodziną żeby go wyciągnąć musiałem wjechać na bardzo grząski grunt i po włączeniu trybu offroad bez większych problemów udało się.
5,0
Karoseria
Mam pewne uwagi ale tyczą się raczej wszystkich aut i większości SUV:
1. Lakier jest mało odporny -po kilku latach eksploatacji pełno odprysków , rysuje się od samego patrzenia - najlepiej od razu go chyba czymś zabezpieczyć (może folią ?)
2. Szyba przednia, suvy mają to do siebie że szyba przednia jest pod ostrzejszym kątem więc jest bardziej podatna na uszkodzenia . Nie będę ukrywał ale w ciągu ostatnich 5 lat jeżdżąc kodiaq I generacji 4 razy wymieniałem przednią szybę.
Komfort
5,0
Widoczność
Kamery zamontowane w II generacji kodiaq są w mojej ocenie dużo gorszej jakości niż w I generacji i nie ukrywam, że jestem rozczarowany tym faktem teraz jest pikseloza na dużym tablecie zamiast ostrości obrazu. Co do normalnej widoczności jest ok tak jak wszędzie
5,0
Ergonomia
Nie mam żadnych uwag , jest lepiej niż w poprzedniej generacji
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Sterowanie pokrętłami jest fajne, cieszę się, że skoda zostawiła ten element. Mam 3 strefową klimatyzację w poprzednim kodiaq też tak miałem i wszyscy byli zadowoleni.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To główny atut tego pojazdu w tych pieniądzach , miejsca jest naprawdę dużo. Mam 5 osobową rodzinę jak jedziemy na wakacje to osoba siedząca na środku w drugim rzędzie ma trochę ciasno wg mnie ale żona która tam zazwyczaj siedzi między dwoma najmłodszymi dziećmi nie narzeka i mówi, że dobrze jej się tam siedzi. Niestety ale na rynku brakuje pojazdów do komfortowego podróżowania dla 5 osobowej rodziny. Myślałem nad zakupem np toyota pro Ace Verso VIP ale ostatecznie stwierdziłem że dość rzadko jeździmy całą rodziną w komplecie a jednak bus to nie SUV i te parę razy w roku kiedy jedziemy na urlop można się przemęczyć. Ponadto bagażnik w tym aucie jest rewelacyjny to mój drugi kodiaq i jak urodził nam się syn (mam dzieci w wieku obecnie 3,7,14)to jadąc na urlop nie dość że wzięliśmy wszystko co potrzebowaliśmy to jeszcze bez problemu do bagażnika włożyłem spacerówkę i łóżeczko turystyczne i jeszcze zamknąłem roletę bagażnika.
5,0
Wyciszenie
W porównaniu do poprzedniej wersji i dodaniu do obecnej jako opcja dźwiękochłonnych szyb jest naprawdę dobrze auto w porównaniu do poprzedniej generacji jest naprawdę ciche przy niskich prędkościach . Wiadomo że przy wyższych prędkościach jest już znacznie głośniej w kabinie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nigdy nie było problemów z utrzymaniem , co prawda tapicerka skórzana wymaga większej uwagi poza tym jest ok
5,0
Stosunek jakość/cena
To mój drugi kodiaq poprzedni z końca 2019 w wersji L&K i po przejrzeniu oferty innych aut na rynku zdecydował stosunek ceny do jakości i oferowanego wyposażenia.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W ciągu tygodnia od odbioru nastąpiły problemy z kamerą cofania a przestała działać tylko ta jedna (mam kamery 360 ) po parokrotnym wyłączeniu i włączeniu zapłonu nagle ożyła , po tygodniu użytkowania na razie ta usterka wystąpiła raz
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nie wystąpiły
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI SCR 193KM 142kW
[l/100km]