Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Kodiaq I SUV

Krzysztof, 3 lata temu
Silnik 2.0 TDI 150KM 110kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 67 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Skoda Kodiaq I SUV 2.0 TDI 150KM 110kW 2016-2021 - Oceń swoje auto
4,64
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
Zawieszenie : Skrzynia biegów DSG 7 biegów, napęd 4x4 Haldex
Inne
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : brak
4,0
Całokształt
Jak ktoś nazywa to SUV-em to nie wie o czym mówi. To raczej kombi na wyższych kołach i wyżej zawieszone. Straszna ciasnota z przodu, w szerokości kabiny. Ocierasz się łokciami z pasażerem obok. W sumie to zrobiona na podłodze Octavi i czego tu się spodziewać? Ale z SUV-em to ma mało wspólnego. Fotel pasażera z przodu powinien się dalej odsuwać do tyłu bo jak jest już na maxa to i tak kolanami uderza się cały czas się o klapę schowka, b. uciążliwe na dłuższych trasach. Kierowca ma za to dużo miejsca, na kolana i w ogóle, wystarczająco, szczególnie jak sam jeździ, tak jak ja. Z tyłu za to, w długości jest miejsca dużo, w szerokości w sumie też bo nie ma tak jak z przodu stałej konsoli rozdzielającej z podłokietnikiem ( można go rozłożyć z oparcia). Poza ty auto super, duży bagażnik. Powinno natomiast zdecydowanie mniej palić, Średni u mnie z 2 lat to 8,5 l ON a jeżdżę (jeździłem) dużo w trasy. Tryb Normal z dużym opóźnieniem skrzyni, dużo lepiej jest na Sport. Na Eco nie pali wcale mniej a muł jak wtedy okropny. Napęd 4x4 i Haldex świetne. W górach po śniegu i prawie lodzie bez problemu. I jeszcze jeden spory mankament ale to dotyczy wielu aut - prawa wycieraczka przedniej szyby!!!! kończy bieg i wraca na poziomie oczu kierowcy, często powodując tu smugę lub niedozbieranie deszczu/śniegu/błota itp. Bardzo to przeszkadza bo ogranicza widoczność i oczy mają wtedy złą akomodację na dal i bliż. Powinno być tak jak jest w VAN-ach, że osie silników wycieraczek są skrajnie lewa i prawa lub prawa powinna kończyć bieg wcześniej tak jak jest np. w Mercedesach (miałem)
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo dobry, dynamiczny, za dużo natomiast pali.
5,0
Skrzynia biegów
Super ale tylko w trybie Sport. Inne tryby - mułowato. Nie próbowałem trybu Indywidual.
5,0
Układ jezdny
Komfortowo, dobrze tłumi nierówności, sztywne zawieszenie
5,0
Karoseria
Nie ma się do czego przyczepić
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra w każdą stronę
5,0
Ergonomia
Jak to w samochodach VW, nie ma się do czego dopczepić
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez problemów, szyby nie parują
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca ok, pasażer z przodu zdecydowanie za mało miejsc na kolana mimo odsunięcia fotela do tyłu na maxa. Pasażerowie z tyłu - super.
4,0
Wyciszenie
Słychać diesla w środku ale nie trzęsie. Powyżej 140/160 km/h spory szum w kabinie pomimo szyb akustycznych w mojej wersji.,
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Generalnie ok ale za duże spalanie i w związku z tym spore koszty przejechania 100 km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę, z takim wyposażeniem, nie ma na rynku lepszego stosunku cena/jakość!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
2 lata, 67 tyś przejechane - żadnych awarii
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych awarii

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Kodiaq I SUV