Auto użytkuję od 1,5 roku, jako 7-miejscowego mini-vana/suv'a. W tej chwili przez unię jak ktoś chce kupić auto 7+, to zostaje mu dacia a skoda jest chyba druga w kolejce pod względem ceny. Jeśli chodzi o pakowność, to ciężko znaleźć konkurencję. Mam wersję podstawową plus jakiś tam pakiet z czujnikami cofania i kamerą... no i domuwiłem 3-ci rząd siedzeń. Właściwie jest tam wszystko co potrzeba (wskaźniki jeszcze analogowe, w środku komputer - mógłby pokazywać więcej informacji na raz), klimatyzacja 2-strefowa, czujniki przód/tył (dopłata), kamera (dopłata). W aucie można komfortowo przewieźć nawet 6 dużych dorosłych osób i każdy ma miejsce na nogi. W 3-cim rzędzie podłoga trochę wyżej, więc uda nie są podparte, ale drugi rząd jest tak regulowany (przód/tył i pochylenie oparcia), że każdy (we wszystkich 3 rzędach) miał sporo miejsca na nogi. Bagażnik olbrzym.
Jeśli chodzi o wady:
- komputer na środku mógłby pokazywać więcej informacji jednocześnie (mam wersję podstawową)
- raz się zawiesiła kamera cofania
- powolne przełączanie się DSG przód/tył - np. przy zawracaniu
- duże spalanie z jazdą DSG na 1 i 2 biegu (w korku bardziej się opłaca jechać na trybie sport albo manual)
- android auto działa mi tylko po kablu, porty USB-C w środkowej konsoli zrobione tak, że do pen drive, żeby mieć go wpiętego cały czas to musisz kupić przejściówkę 90-stopni, bo się nie domyka
- drogie dodatki, myśmy dokupili na allegro za ułamek kwoty rolety na okna i pakiet komfortowy sen do zagłówków
- brak fabrycznych dywaników do 3-go rzędu
- asystent pasa ruchu (przy tych 17,5 tys km włączył mi się kilka razy nie wiadomo czemu akurat wtedy i wyje jak diabli)
- jakoś po 1,5 roku ten keyless mnie nie przekonuje - zdecydowanie wolałbym zwykły kluczyk
Zalety:
- pakowność auta
- miejsca na nogi jak w 7-osobowym vanie
- ustawność foteli (właściwie wszysko się reguluje z wyj. 3-go rzędu)
- bardzo poprawona sprawność klimatyzacji (w por. do octavii tour 2012)
- nawet przy rozłożonym 3-cim rzędzie spory bagażnik, zmieszczą się spore zakupy
- NIESAMOWITY KOMFORT, zwłaszcza w trasie, czy to autostrada czy droga krajowa, nawet tylne oparcia regulowane, dzieciaki z harcerstwa odbierane po sąsiedzku okrzyknęły kodiaqa mianem auta luksusowego
- ogólne spalanie, średnia to 7,07 po roku czasu i 10,5tys km, i 6,9 po 1,5 roku i 17,5tys km (auto codziennie wodzi dzieci do i z przedszkola/szkoły i w mieście potrafi łyknąć 10l/100km, ale raz wyjedziesz za miasto, np. do teściów 70km w 1 stronę i już spalanie mocno spada (dokładne wyniki na końcu)
- dynamika - 1,5 tsi naprawdę daje radę, fakt, że nie ścigam się tym autem, ale na trasie nie ma problemu z wyprzedzaniem (w weekend wyprzedzanie m. pajero pod górę zajęło kilka sekund)
- bardzo małe opory silnika 1,5 (w spokojnej trasie zaleta, w alpach wada, przy zjeździe z góry trzeba wrzucać manual 1 albo 2). Silnik też nie bierze oleju.
- bardzo dobre światła (z tyłu ładnie się zapalają i gasną a z przodu skuteczne, dobrze oświetlają drogę)
- cisza w środku nawet przy dużych prędkościach
- haczyki i takie ograniczniki na rzepy w bagażniku
- full-size koło zapasowe
- fizyczne, proste, intuicyjne przyciski do klimy! i pod ręką.
- masa opcji konfiguracyjnych nawet w podstawowej wersji.
Inne (ni to plusy ni minusy):
- pakiet mySkoda na rok za darmo (fajna sprawa, np. z pomiarem tego spalania)
- skoda może działać jako hot spot WiFi, ale ceny są z kosmosu, rząd wielkości większe niż u tanich operatorów kom.
I JESZCZE OPONY:
Ja zaraz po kupnie zmieniłem na całoroczne Dębice Navigator 3, świetnie się sprawdziły w:
- lecie 2022 (wyjazd do Włoch)
- zimie 2022/2023 (gołoledź, a potem olbrzymi śnieg, po którym włóczyłem podwoziem i auto z napędem tylko na przód jechało)
- lato 2023 (chorwacja - uniknęliśmy wypadku jak nam facet traktorem wyjechał)
Na koniec wyniki spalania po roku czasu, po 10,5tys km (zebrane online). Spalanie kilka razy sprawdziłem od tankowania do tankowania i zgadza się z komputerem.
SPALANIE KILOMETRY
7.07 całkowite
6.04 50
6.28 25
6.71 10
8.00 10-50
8.17 10-25
8.33 5-25
8.75 0-25
9.63 0-10
10.64 0-5
12.85 0-2
16.58 0-1
Wrażenia
5,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raz (kilka miesięcy temu) mi się zawiesiła kamera cofania. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu działała bez zarzutów
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać, brak usterek póki co.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 TSI 150KM 110kW
[l/100km]