Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Kodiaq I RS Facelifting

Kojot, 1 miesiąc temu
Silnik 2.0 TSI 245KM 180kW
Rok produkcji 2024
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Kodiaq I RS Facelifting 2.0 TSI 245KM 180kW 2021-2024 - Oceń swoje auto
4,93
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Kodiaq dla wersji RS po lifcie miał przeprojektowane zawieszenie i to czuć. 20" felgi nie obniżają komfortu. A tak w ogóle, to kto by pomyślał, że Kodiaqiem da się jechać w kontrolowanym poślizgu xD
Układ hamulcowy : Zaskakująco sprawnie się zatrzymuje.
5,0
Całokształt
Kupiłem w ostatnim momencie produkcji (właśnie wchodziła nowa, brzydka generacja), licząc na możliwie najbardziej dopracowanego i pozbawionego dziecięcych wad Kodiaqa. Nie zawiodłem się.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wbrew pozorom RS po liftingu jest sporo lżejszy od poprzednika, więc z tym silnikiem śmiga nawet po zakrętach. Z kontrolą startu potrafi zejść poniżej 6 s. w przyspieszeniu do "setki".
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ma zupełnie inne sterowanie niż w pozostałych Kodiaqach. Domyślnie działa tak szybko, jak w innych w ustawieniu Sport, ale nie trzyma niepotrzebnie wysokich obrotów.
5,0
Układ jezdny
Wciąż bardzo wygodny, ale zakręty można śmiało brać z "piskiem opon".
5,0
Karoseria
RS FL miał być najładniejszym Kodiaqiem i to się udało. Na pewno jest zgrabniejszy od następcy. Moim zdaniem najlepiej wygląda w szarym kolorze. Niby 12 lat gwarancji na blachę, to zamierzam spać spokojnie.
Komfort
5,0
Widoczność
Siedzimy wysoko, dużo szyb wokół, doskonałe światła, a ja jeszcze dopłaciłem do kamer 360 (co polecam przy parkowaniu tak dużym autem).
5,0
Ergonomia
Jak to w Skodzie (a to już moja kolejna) - wzór do naśladowania dla innych marek.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dopłacałem do wentylowanych foteli - dużo daje w lecie. Dopłaciłem też do podgrzewanej przedniej szyby - dużo daje w zimie :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z zewnątrz nie jest nadmiernie wielki, ale w środku jest ogrom miejsca, nawet jak jechaliśmy w 6 osób.
5,0
Wyciszenie
Gdy weźmiemy nagłośnienie Canton, to dostajemy chyba lepsze maty wygłuszające, bo mój egzemplarz jest jeszcze cichszy od samochodu demonstracyjnego, którym wcześniej jeździłem, a Cantona nie posiadał.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zachęca do ostrzejszej jazdy, to i łyknie czasem 10 l. Połowę części w Kodiaqu RS mamy projektu Audi, ale serwis jest kilkukrotnie tańszy. W tym standardzie taniej nie będzie :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Za bardzo zbliżone modele o porównywalnych osiągach często trzeba dać 2x więcej. Wbrew pozorom na dzisiejsze czasy trochę ponad 200 tys. za TAKIE osiągi w TAKIM aucie to taniocha.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zupełnie nic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TSI 245KM 180kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Kodiaq I RS Facelifting