Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Karoq Crossover Facelifting

Adriano, ponad rok temu
Silnik 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
Rok produkcji 2022
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Skoda Karoq Crossover Facelifting 1.5 TSI ACT 150KM 110kW od 2022 - Oceń swoje auto
4,86
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : bardzo przestronne i dobrze wykonane wnętrze
Silnik : bardzo elastyczny i ekonomiczny silnik
Karoseria : duży bagażnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : odgłosy pracującej skrzyni na niskich biegach (ale nie każdemu musi to przeszkadzać)
5,0
Całokształt
Na początku poszukiwań nowego samochodu Skody w ogóle nie braliśmy pod uwagę. Jednak przypadkowo zajechaliśmy na Modlińską i Karoq nas zauroczył od pierwszego wejrzenia. Klasyczny wygląd, bardzo przestronny jak na swoje gabaryty, nieźle wykończony, dużo praktycznych schowków i rozwiązań, duży bagażnik, dobrze wyposażony w rozsądnej cenie w porównaniu do konkurencji. Dodam tylko, że testowaliśmy wiele SUV-ów (Toyota Rav4, Honda HRV, Nissan Qashqai, Mazda CX5, Ford Kuga, Kia Sportage, Hunadi Tucson itd). Największe szanse u nas miała Mazda CX5 i Kia Sportage jednak po jazdach próbnych i wszystkich za i przeciw wróciliśmy do Skody.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1,5 TSI bardzo żwawy i ekonomiczny. W zupełności wystarcza do tej wielkości auta. Po przejechaniu 15 k km żadnych problemów. Żadnych dolewek oleju więc jest OK.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia działa bardzo precyzyjnie, Wrzucając biegi czuć takie fajnie kliknięcia jak biegi wskakują. Natomiast same metaliczne odgłosy pracy skrzyni zwłaszcza na niższych biegach 1-2 i otwartych szybach, są trochę denerwujące. Gdybym nie czytał o tym w internecie to pewnie bym tego nie zauważył :-).
5,0
Układ jezdny
Żadnych zastrzeżeń. Zarówno na autostradzie jak i górskich krętych drogach zawsze czuliśmy się pewnie i komfortowo. Prędkości autostradowe nie sprawiają żadnych problemów, a w aucie czujemy się bezpiecznie.
5,0
Karoseria
Wszystko OK, klasyczny wygląd, piękny lakier. Po roku użytkowania żadnych rys czy odprysków od kamieni.
Komfort
5,0
Widoczność
Tak jak powinno być. Zarówno z przodu jak i z tyłu bardzo dobra widoczność. Kamera cofania i czujniki również robią swoją robotę.
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu. Po prosu siply clever :-)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest OK, ale porównując do Golfa klimatyzacja chyba trochę mniej wydajna. Może to tylko wrażenie. Reszta bez zastrzeżeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy takich gabarytach auta to ideał w segmencie, a może i nawet lepiej od niektórej większej konkurencji. Zastanawialiśmy się nad Kodiaq-iem ale po weryfikacji miejsca w Karoqu stwierdziliśmy, że w zupełności wystarczy miejsca i szkoda wozić dodatkowe powietrze w Kodiaq-u i mieć gorsze osiągi i większe spalanie.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobrze. Spokojnie można rozmawiać przy prędkościach 140-160 km/h, co w poprzednim Japończyku było praktycznie niemożliwe.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na ten moment bardzo dobrze. Dla porównania wymiana oleju i filtrów w skodzie 700 pln, z tą samą usługę w VW krzyknęli 1200 pln.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 15 k km zero problemów (oby tak dalej).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 15 k km zero problemów (oby tak dalej).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 TSI ACT 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Karoq Crossover Facelifting