Ciężko się do czegoś doczepić, ale to w dużej mierze dlatego, że nie oszczędziłem przy zakupie i wziąłem najbogatszą wersję - Monte Carlo. Nie było tanio, ale jakość jazdy zwraca to z nawiązką. Bardzo niedoceniany samochód. Przestrzeń w środku - kosmos.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mity odnośnie "kangurowania", to tylko mity. Auto z tym silnikiem ma osiągi lepsze od rajdówek z lat 90', a spalanie podobne do dzisiejszych Diesli.
5,0
Skrzynia biegów
Cieszę się z wyboru manualnej skrzyni do silnika 1.5. Ten zestaw działa idealnie.
5,0
Układ jezdny
Myślałem że jako SUV segmentu A będzie się przechylał na boki na zakrętach, a prowadzi się jak dobrze zestrojony hatchback.
5,0
Karoseria
Ładna, dobrze spasowana, 12 lat gwarancji.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność do tyłu słaba, ale mam kamerę cofania, więc to nie problem.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest tam, gdzie chcemy. Warta zauważenia jest duża wygoda przypinania dzieci do fotelików na tylnej kanapie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Elektrycznie podgrzewana przednia szyba w zimie sprawdza się rewelacyjnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie wierzyłem, że z tak kompaktowych wymiarów zewnętrznych można wykrzesać aż tyle miejsca w środku. Mam dach panoramiczny, a to dodatkowo potęguje poczucie przestrzeni. Wcześniej miałem RAV4, znacznie większą z zewnątrz, a w środku była po prostu ciasna. Tutaj siadam bardzo wygodnie (a jestem wysoki), a dzieci z tyłu mogą "majtać" nogami nie kopiąc mnie po plecach.
5,0
Wyciszenie
Najlepiej wyciszone auto, jakim jechałem. Podobno w niższych wersjach wyposażenia jest głośniej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Polecam wcześniej wykupić pakiet przeglądów - wtedy późniejsze koszty są minimalne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kamiq wydaje się być drogi, jak się nim nie jeździło. Potem okazuje się jednak, że zapewnia wyższy standard, niż się oczekiwało.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 TSI 150KM 110kW
[l/100km]