Silnik
: 1.5 tsi montowany jest do dużych aut jak Kodiaq czy Passat. W mniejszych modelach sprawia że przyspieszają w ok. 8 sekund do setki i bez problemu przekraczają 200 km/h
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
5,0
Całokształt
Od nowości zero awarii. Jeździ się przyjemnie, podwyższone zawieszenie ułatwia poruszanie sie po polskich miastach z krawężnikami po kolana - z tego powodu czułem sie też zmuszony kupić suva lub crossovera.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jedno z szybszych, a moze nawet najszybsze auto w swojej klasie
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje w sposób typowy dla dwusprzeglowek. Tryb sport zmienia biegi przy ok 3 tys obrotow, na D natomiast utrzymuje je bardzo nisko
5,0
Układ jezdny
Prowadzenie ok, na 16 calowych Felgach jest dosyc wygodnie
5,0
Karoseria
Dobre zabezpieczenie antykorozyjne (przynajmniej na oko). Od spodu szczelnie zabudowane plastikami
Komfort
5,0
Widoczność
Nisko poprowadzona linia szyb, nie za duże lusterka zewnętrzne, cienkie słupki A. Widoczność w tej klasie ponadprzeciętna
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronic. Ogrzewanie jak to w benzynowym silniku szybko łapie odpowiednią temperaturę. Nawiew dosyc cichy, zawsze mam tryb AUTO
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Sporo miejsca na nogi z tyłu.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie powyżej przeciętnej, silnik słyszalny w trakcie przyspieszania, na postoju ledwo co
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jak na te osiągi jest do zaakceptowania, nie wiem jak bedzie z cenami czesci. Auto puki co na gwarancji.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena za dobrze wyposażonego nowego Kamiqa 1.5 i automatem to prawie zawsze ponad 100 tys zł. Drogo, niby inflacja, niby dodatkowe ukryte podatki pod szyldem EKO, ale i tak duzo.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raz zawiesiło się radio, nie działało przez kilka kilometrów. Poza tym żadnych przygód.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero wizyt w serwisie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 TSI 150KM 110kW
[l/100km]