Po przetestowaniu silnika 1.0 95 km i 115 km wybrałem ten pierwszy. Moja jazda ogranicza się w 90% do przemieszczania po mieście, gdzie warunki ( światła, korki, ograniczenie prędkości i drogówka) zmuszają do spokojnej jazdy a 95 km w zupełności mi wystarcza. Pomimo wielu opinii 'znawców' jestem bardzo pozytywnie zaskoczony dynamiką tej jednostki. (Silnik) wg mnie jest to najlepszy silnik litrowy na rynku. Oszczędny ( zużycie paliwa w okresie długodystansowym 6,1 litra ) i dynamiczny jak na swoją pojemność. W Kamiqu jest bardzo dobrze wyciszony. W codziennej eksploatacji nic więcej nie jest potrzebne.
Z wyprzedzaniem nie ma problemu.. Jest to samochód dla osób lubiących spokojną jazdę. Polecam każdemu jazdę próbną.
Wrażenia
5,0
Silnik
W codziennej eksploatacji nic więcej nie jest potrzebne.
5,0
Skrzynia biegów
Super. Tu nie ma przykrych niespodzianek wszystko pracuje tak jak powinno płynnie równo szybko.
4,0
Układ jezdny
W mojej ocenie układ kierowniczy jest poprawnie zestrojony działa lekko i precyzyjnie a prowadzenie auta to prawdziwa przyjemność Zawieszenie tłumi
nierówności dobrze ale mogło by być cichsze.
5,0
Karoseria
Nowy samochód, trudno coś powiedzieć.
Na razie jest O.K.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność ogólna jest bardzo dobra na wprost. Tylne słupki są dość grube i mogą przesłaniać widok. Lusterko wsteczne jest dość cienkie mogło by mieć nieco większa oprawę tak samo jak lusterka boczne ale nie jest złe . W razie czego jest kamera cofania i czujniki które wspomagają manewry. W sumie jest dobrze.
5,0
Ergonomia
Łatwo można się odnaleźć w aucie na pierwszej jeździe, wszystkie przełączniki leżą tam gdzie powinny leżeć. Plus dla radia bolero za łatwość połączenia androida z wyświetlaczem niestety po kablu, przydało by się przy pomocy bluetooth. Szkoda że gniazda USB są tylko micro usb c.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylację i ogrzewanie sterujemy z poziomu wyświetlacza bądź fizycznych przycisków Mocą nawiewu sterujemy tylko z wyświetlacza dla nie których jest to wada. Dla mnie też ale już się przyzwyczaiłem. Duży plus za podgrzewaną przednią szybę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu skoda osiągnęła mistrzostwo.
4,0
Wyciszenie
Jadąc normalnie bez gwałtownych przyspieszeń jest cicho. Gdy wciskamy gaz do dechy to słyszymy warkot trzy cylindrowca i jest to fajny warkot mi się podoba. Jadąc spokojnie to ciężko się zorientować że mamy do czynienia z jednostką trzycylindrową.
Jeśli chodzi o wyciszenie kół to jest bardzo dobre. Zawieszenie dość dudni przy najeżdżaniu bądź zjeżdżaniu z poprzecznych nierówności. Często na nie nie wjeżdżam to mi nie przeszkadza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Czas pokaże na razie jest gwarancja 4 letnia i pakiet przeglądów na 4 lata.
5,0
Stosunek jakość/cena
Subiektywnie myślę że jest to atrakcyjna oferta. A przynajmniej warto się nad nią zastanowić. Auto jest nowoczesne i posiada wszystko czego wymaga współczesny kierowca. W szczególności systemy bezpieczeństwa lane assist, front assist, warto dokupić jak nie jest w pakiecie tempomat aktywny. Ja nie mam bo poza miasto jadę raz do roku na urlop a tempomat wg mnie skuteczny jest na autostradach i drogach gdzie ruch jest jednostajny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czas pokaże na razie jest O.K.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Czas pokaże na razie jest O.K. Jedzie, skręca, hamuje.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 TSI 95KM 70kW
[l/100km]