Zawieszenie
: Nie wiedziałem że mamy tak dobre drogi, dziur wcale nie czuć ;)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: DUŻO PALI!!!
5,0
Całokształt
Super wygodny samochód to jazdy po mieście, na zakupy, do lasu z psem, czy nawet małe rodzinne wyjazdy. Bagażnik jest dopasowany do typowego zestawu walizek (3 "matrioszki"), a ilość miejsca z tyłu, pozwala na podróże z psem. Do tego mega intuicyjna obsługa dla kierowcy i duża funkcjonalność dla pasażerów (choć nie zamówiliśmy podłokietnika). Jak dotąd brak wad w kwestiach komfortu i użyteczności, choć wakacje dopiero przed nami.
Wrażenia
4,0
Silnik
Głośny na wysokich obrotach i... niestety przy dynamicznej jeździe dużo pali. Ale to kwestia ruchu, przestrzegania przepisów i ciężkiej nogi. Da się jeździć oszczędnie, a moment obrotowy zaskakuje.
4,0
Skrzynia biegów
Wykorzystując wysoki moment przy niskich obrotach, skrzynia zawsze wbija za wysoki bieg. Ale drobna reakcje kierowcy jest od razu wychwytywana przez czujniki i bez stresu można wyprezdzać.
5,0
Układ jezdny
Mam felgi 16 cali, więc i opona wysoka. A dzięki temu mniejsze nierówności są nieodczuwalne, a te większe sprawnie amortyzowane. Do szybkiej i agresywnej jady średnio się nadaje, ale chyba do tego nie kupuje się crossovera z segmentu B+.
5,0
Karoseria
Mały, duży samochód. Gdyby był o 5 centymetrów dłuższy, przez co bagażnik byłby nieco większy...
Komfort
5,0
Widoczność
Bez czujników parkowania byłoby słabo, ale one są i robią robotę. Do tego kamera cofania, więc nawet najciaśniejsze manewry wykonuje się bez stresu. Niestety nie mamy czujników bocznych (problem z półprzewodnikami wpłynął na cięcia w konfiguracji), więc przy wyjeździe w parkingu, trzeba liczyć na rozsądek i uprzejmość innych kierowców.
5,0
Ergonomia
Dla mnie Skoda to ideał. Ten samochód nie zachwyca, ale daje spokój i relaks.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na początku problemy z parującą szybą, ale problem rozwiązano na myjni (szyba była wysmarowana od środka czymś, co dawało efekt mgiełki). Poza tym dwustrefowa klimatyzacja i tylne nawiewy, rozwiązują wszystkie problemy i w zimie i w lecie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nikt z nas nie ma więcej niż 175 centymetrów wzrostu. Dla nas to ideał.
5,0
Wyciszenie
Wiatr i silnik (ale tylko przy dynamicznym przyspieszaniu). Poza tym słychać radio i współpasażerów. To naprawdę cichy samochód.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód w kredycie balonowym, więc najbardziej bolą stopy procentowe. Ale że ceny aut idą w górę, to przy wymianie można się pozytywnie zaskoczyć. Ale jest i łyżka dziegciu: 1.0 nie nadaje się do automatu!!! Pali mało tylko w manualu, a z DSG pije prawie tyle 1.5 TSI.
5,0
Stosunek jakość/cena
Drogi samochód w zakupie. Do tego kryzys z półprzewdonikami, mocno pociął nam konfigurację. No i wybór 1.0 z DSG jest raczej nierozsądny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nowy, na gwarancji, z pakietem serwisowym.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nowy, na gwarancji, z pakietem serwisowym.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 TSI 110KM 81kW
[l/100km]