Fajny mały samochodzik. Wybieraliśmy pomiędzy Renault Captur, Kią Sonic a Skodą. Wybór padł na Skodę ponieważ, jest najwygodniejsza, najcichsza, najprzestronniejsza, najbardziej komfortowa. Tylko skoda jest samochodem, którym mogą podróżować 4 osoby. Kia de facto jest samochodem dwu osobowym, ponieważ na tylną kanapę nie wsiądzie nikt kto ma nogi. Kąt oparcia tylnej kanapy w Renault można porównać tylko z "kanapą" w Fiacie 126p. Ilość miejsca z przody w Skodzie też bije resztę na głowę, zwłaszcza jeżeli chodzi o szerokość kabiny.
Trochę się obawiałem że 110KM może być za mało, ale teraz uważam że do tego autka to optymalny wybór. Skoda jest bardzo lekka, nie ma problemu z wyprzedzaniem a prędkości "nieco" ;) większe niż autostradowe nie męczą Kamyka :) Przyspiesza "bez proszenia". Teraz wady. System info rozrywki to porażka, telefon łączy się z nim 2 razy na 10 prób. Na szczęście i tak z tego nie korzystam. System START - STOP. Ten urzędas, który wymyślił konieczność montowania tego g...na w samochodach powinien być poddany długim i bolesnym torturom ;) Zdarza się że system ten wyłączy silnik ale go nie uruchomi, trzeba to zrobić samemu, a stoimy na światłach. Na szczęście Kamyk ma wielki "guzior" do dezaktywacji tego djabelstwa, co nie w każdym samochodzie jest oczywiste.
Przebieg 5000 ale system nie pozwala wybrać więcej niż 1000 km.
Wrażenia
5,0
Silnik
Żwawy, dziarski, cichy, oszczędny a moc optymalna.
4,0
Skrzynia biegów
DSG na niskich obrotach zdarza się jej delikatnie szarpnąć.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest sprężyste a jednocześnie komfortowe. Elektryczne wspomaganie działa świetnie a układ kierowniczy jest bardzo precyzyjny.
5,0
Karoseria
Pudełkowata a co za tym idzie bardzo praktyczna. Większy prześwit powoduje że wygodnie się wsiada.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu jest OK :) bo ma szybę. Czujniki i kamera to konieczność. Żeby samochód wypadł dobrze w testach zderzeniowych musi mieć grube słupki a to ogranicz widoczność.
3,0
Ergonomia
Obsługa większości systemów odbywa się poprzez "tablet" wbity w deskę rozdzielczą. Żeby coś włączyć lub wyłączyć trzeba się przekopać przez wielopoziomowe menu. W tej kwestii VW dał ciała. Na szczęście temperaturę klimatyzacji można regulować "po staremu" ale kierunek nawiewu już nie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima bardzo wydajna na szczęście pozostał szczątkowy "panelik" do regulacji temperatury.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na autko tej klasy, REWELACJA
5,0
Wyciszenie
Kompletne zaskoczenie. BARDZO cichutka, nawet przy prędkościach 140+ nie trzeba się wydzierać do osób na kanapie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zaskakująco oszczędny. W trasie, jeżeli nie łamiemy przepisów 5,2 - 5,4. Na autostradzie nie chce palić więcej niż 5,8. W mieście "łyknie" 6,8.
5,0
Stosunek jakość/cena
Najdroższy z pośród tych, które brałem pod uwagę ale warto dopłacić.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak dotąd brak awarii.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak dotąd brak awarii.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 TSI 110KM 81kW
[l/100km]