Silnik
: jako samochód do pracy dla osób niewymagających
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
Przeniesienie napędu
Układ hamulcowy
3,0
Całokształt
Felicjia miała swoje wady i zalety
Wrażenia
5,0
Silnik
stary typ silnika disla 1,9D niemiecki, dla znawców tematu nie trzeba nic pisać, dla nowicjuszy podam że te silniki robią po 500tyś. km i więcej i nic się z nimi poważnego nie dzieje. Moja felicja miała 180tyś. i silnik chodził jak nowy, wymieniałem tylko mat eksploatacyjne i przejechałem ponad 60tyś.km
4,0
Skrzynia biegów
czeska skrzynia, ogólnie daje radę choć przez ciężki silnik disla trzeba uważać na nierównej nawierzchni aby jej nie uszkodzić wraz z miską olejową
3,0
Układ jezdny
słabe hamulce, środek ciężkości przesunięty mocno do przodu przez ciężki silnik, pół osie słabo sobie radzą z silnikiem disla
Komfort
5,0
Widoczność
cienkie słupki i dobre lusterka
4,0
Ergonomia
samochód raczej dla mało wymagających
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
silnik disla mocno grzeje
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
nie jest żle
4,0
Wyciszenie
może być
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
pali średnio 6L, część tanie i szybko dostępne
4,0
Stosunek jakość/cena
za małe pieniądze bardzo ekonomiczny samochód w trasie
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
rdzewiejące hamulce przód i tył, słabe półosie do silnika 1,9D
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
można poważnie uszkodzić miskę olejową lub skrzynię biegów przez ciężki silnik, silnik niemiecki jest zbyt ciężki do czeskiej konstrukcji
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 D 64KM 47kW
[l/100km]