Rocznie robie tym autem 40 000 km i nie ma żadnych problemów. Nie jest może najpiękniejsze, ale rekompensatą za wygląd jest funkcjonalność i przejrzystość nadwozia. Wysoka niezawodność i świetny silnik dopełniają ocenę tego niedocenianego auta. Następny wybór dla mnie jest oczywisty: SKODA, ale tym razem coś większego.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobry silnik, mimo małej mocy wystarczający w większości sytuacji. Można zawstydzić wielu kierowców w pozornie mocniejszych maszynach. Wzorowa elastyczność, jak na 1.6 oczywiście. Do tego modelu nie polecam innego silnika. Głównie poruszam się poza miastem i tam silnik pokazuje swoje możliwości, które z jednej strony pozwalają na w miarę bezstresowe wyprzedzanie, a z drugiej po starcie na światłach nigdy nie będziemy ostatni. Dobrze współpracuje z instalacją gazową. Nie ma żadnych problemów z odpaleniem silnika zimnego lub gorącego. Czasami drażni mały zakres obrotów silnika, ale z drugiej strony nie ma potrzeby żeby go wysoko kręcić. Dla mnie to najmocniejszy punkt auta.
4,0
Skrzynia biegów
Krótka, mocna na trzech pierwszych biegach. Osobiście po 1 i 2 zaraz włączam 4 bieg, ponieważ nie jestem fanem mieszania biegami. Czasami brak pewności przy wrzucaniu wstecznego, ale ile razy dziennie tak naprawde jeżdzimy do tyłu? Większy problem to problem z haczeniem jedynki, ale pojawia się on sporadycznie.
4,0
Układ jezdny
Czasami silnik wykorzysta zawieszenie maksymalnie, więc jest ono raczej do spokojnej jazdy. Auto nisko zawieszone i trzeba minimum skupienia na zjazdach z krawężników lub studzienkach. Na wybojach czasami koła dobiją do nadkola, ale to wina dróg, a nie auta. Ogólnie wystarczająca konstrukcja do przeciętnej jazdy. Do rajdów polecam Lancera lub Imprezę STI. Fajne i w miare komfortowe zawieszenie.
Komfort
5,0
Widoczność
Super sprawa. Lusterka prawie jak w dostawczaku. Nie ma potrzeby przy cofaniu odwracać głowy. Do przodu jest OK. Ale standardowo już jak we współczesnych autach nie wiadomo gdzie kończy się przód.
4,0
Ergonomia
Wszystko odnajdziemy bez problemu. Odruchowo włączamy i wyłączamy wszystko. Kwestia przyzwyczajenia to włącznik świateł na desce.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimę rewelacja. W środku sauna. Nie mam klimy więc latem, w korkach pozostaje okno, ale to nie wina auta, tylko moich finansów.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest OK, ale przy moim 1.9 metra fotel mam maksymalnie w tyle. Dla pasażerów z tyło dużo miejsca, chyba, że ma ktoś pecha i usiądzie za mną.
4,0
Wyciszenie
Znam cichsze auta, ale przy spokojnej jeżdzie wystarczający komfort.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To najmocniejszy punkt tego samochodu. Odradzam przeglądy w ASO. Wielkie pieniądze, a efekt żaden. Auto jest tak proste, że nie ma potrzeby wydawać zbędnie połowy pieniędzy. Duża ilość zamienników sprawia, że naprawy, jeśli się zdarzą są do przełknięcia. Zaskakująco małe jest zużycie gazu. Moja jazda jest raczej delikatna (głownie trasa, 10% miasto), chociaż zdecydowana i wychodzi średnio 7.5 l/100km (LPG). Można oczywiście zejść niżej, ale wtedy wszystko dzieje się naprawde wolno i nie wiem czy każdemy starczy cierpliwości.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za takie pieniądze nie ma chyba nic lepszego. Bardzo sprawne, niezawodne, komfortowe i przestronne autko. Polecam z silnikiem 1.6. Dlaczego? Silnik 1.3 nie daje takiej przyjemności i płynności z jazdy, a koszty paliwa przy nieporównywalnej dynamice są identyczne.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ogólnie dobrze, ale tajemnicą jest co? lub kto? steruje podświetleniem i kilkoma kontrolkami tablicy rozdzielczej. Wariują na 10 min i dalej przez na przykłąd m-c jest OK. Czasem są jakieś inne drobiazgi, ale nie mają wpływu na ocenę.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak!!!
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 75KM 55kW
[l/100km]