Ogolnie jestem zadowolony. Wiadomo ze czas posuna sie do przodu i wymagania wobec auta troszke sie zmienily. Kiedy kupowalem je w 99 roku spelnialo wszelkie moje oczekiwania. Dzis brakuje paru udogodnien - glownie klimy. Ale mimo to jestem z niego bardzo zadowolny.Spisuje sie naprawde swietnie. I naszczescie nie kosztuje mnie miesiecznie zbyt duzo.
Wrażenia
3,0
Silnik
Jak na samochod z silnikiem 1.3 mpi i 68 km dosc dobrze. Wiadomo ,ze cudow nie mozna sie spodziewac i przy wyprzedzaniu na trasie bez redukcji sie nie obejdzie. Fabrycznie 13,6 s do 100 km/h i tak to mniej wiecej wypada. Ale do spokojnej predkosci "przelotowej" w granicy 100 km/h wystarcza. PO miescie rowniez dobrze sie jezdzi. Osobiscie moj model troszke glosno pracuje a spotkalem sie z innymi felicjami lepiej wyciszonymi.
4,0
Skrzynia biegów
Uwazam, ze dobrze zgrana. Biegi wchodza bez problemu. Osobiscie nie narzekam. Jedynie czesto wyrabia sie element usztwniajacy drazek i lewarek troszke luzno "chodzi". Trzeba czesciej to wymieniac.
3,0
Układ jezdny
Tu nienajgozej ale moglo byc lepiej. Przednie zawieszenie dosc glosne i glosno przenosi nierownosci na samochod. Promien skretu - srednica zawracania tez moglby byc lepszy.
Komfort
4,0
Widoczność
widocznosc ok. Mam niewysoka zone i radzi sobie w autku bez najmniejszych prablemow. Dosc wysko sie siedzi. Widocznosc do tylu wystarczajaca.
3,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie dobre. Latem natomiast nie bardzo chce chlodzic. wiadomo nie ma klimy ale na dluzszej trasie jednak troszke za cieply jest ten "zimny nawiew". Slabo odparowuje szyba przednia po stronie kierowcy. Rano w zime czesto musze sie chylic do poziomu kierownicy by zobaczyc droge. Po kilku minutach problem mija.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fotele przednie wygodne. Dobre boczne trzymanie. Tyl troszke gorszy. Dla wysokich nizbyt wygodnie i ogolnie kanapa dosc wysoko umieszczona.
3,0
Wyciszenie
Tak jak pisalem wyzej. Wiem, ze modele felicji sa niezle wyciszone. Niestety moj egzemplarz do nich nie nalezy. Silnik pracuje glosno a przy predkosci powyzej 120 km/h zaczyna irytowac
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny czesci w normie. raczej rozsadne. Serwis ASO do najtanszych nie nalezy ale napewno tanszy od aut zachodnich i japonskich. Mimo wszystko wiadomo ze autoryzowane serwisy licza sobie niebotyczne kwoty za uslugi.
Spalanie na trasie 6 litrow , w miescie 8,5 - troszke duzo jak na 1,3 silnik. Zima na krotkich trasach tragedia. Ogolnie wychodzi okolo 10 litrow zima w miescie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ten rocznki mozna dzis kupic za 6-8 tys. Moze z wiekszym przebiegiem. Jesli ktos chce tanie auto w utrzymaniu i ubezbieczniu to moze sie skusic . Jesli mysli o wiekszym luksusie to zostaje samochod z bajerami ale starszy o 8 lat.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymiana termostatu i czujnika temperatury oraz poleciala dioda w mostku alternatora. Odpukac nic wiecej......
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Naszczescie z grubszych spraw nic mnie nie dotknelo. Jedynie co wiaze sie z eksploatacja i naszymi wspanialymi drogami - po 26 tys wymiana przedniego zawieszenia - dokladnie wahacze i tuleje wahaczy.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 68KM 50kW
[l/100km]