Porównując samochód z innymi da się odczuć oszczędności na każdym kroku, ale go zobaczymy nominalną (nie procentową!) utratę wartości - trzeba Felkę pocałować w dupkę! Pieczołowicie. Prowadzę samochód wykorzystując na codzień wszystko co fabryka dała; tym bardziej, że nie jest tego znowu tak wiele, ale przy pełnym wykorzystaniu tego co jest - można być zadowolonym.
Wrażenia
4,0
Silnik
Przestarzały silnik OHV o poj. 1.3 z wielopunktowym wtryskiem 68kM lecz doprowadzony do perfekcji; oszczedny, trwały. Kultura pracy do 3500obr, potem - szczególnie w samochodach o przebiegu ponad 50000km - się definitywnie kończy, elastyczny w przedziale 2500-3500obr., potem ciągnie już tylko mocą i ryczy. (ale ciągnie całkiem nieźle i również wówczas pali niewiele).
4,0
Skrzynia biegów
Doskonałe zestopniowanie oprócz 1. - za krótka (ale można popiszczeć, hi hi :)Głośno pracuje - konieczność stosowania dobrego oleju co 60.000; Biegi wchodzą b. dobrze - przy normalnej jeździe, natomiast przy np. 5500-6000obr- klinowanie; oraz niekiedy trudności ze wstecznym); Szybkie zużycie zewnętrznego mechanizmu zmiany biegów (drobnostka).
2,0
Układ jezdny
Duża trwałość; Dobre tłumienie nierówności, eliminacja przechyłów poprzez montaz stabilizatora; Fatalna podsterowność; Przód wyjeżdza - konieczny montaż opon min. 175/65 R13 ale niewiele to pomoże, podobnie jak - Kiepskim hamulcom; pomimo tarcz i klocków Ferodo ok. 50m i wyregul. korektorem tylnej osi; Mogi się trochę postarać, doprawdy - ABS niewiele pomaga, nie spotykany. Słaby ręczny.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra w każdą stronę. Polecam fotel z regulowaną wysokością.
5,0
Ergonomia
Bardzo dobra, intuicyjnie wybieram wszystkie przełączniki; odtwarzacz za nisko, ale obecnie wszystkie VW Group i nie tylko tak mają Wygląd deski gorszy niż w VW (polecam zrobić karbonowe wykończenie), ale - ergonomia uważam że lepsza. Polecam dodatkowe dolne półeczki (do kupienia w serwisie).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobra - nie doskonała; Jednak wystarczy nauczyć się posługiwać regulacją sterowania nawiewem.
W mrożne dni - troszkę dłużej pojechać na 3. biegu (oczywiście nie przekraczając 3000obr) w celu rozgrzania silnika.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dobrze; Z tyłu - naprawdę wystarczająco jak na tą klasę. Ogromny i wspaniale funkcjonalny bagażnik (szczeg. w Combi). Możliwość blyskawicznego demontażu siedzeń nawet przez dziewczynę.
3,0
Wyciszenie
Słabo wyciszony samochód w celu niewielkiej jego masy ale chyba trochę przesadzono. Faktem jest, że na fabrycznie zamontowanych tłumikach jest ciszej, potem już nie da się tego uzyskać, niestety... Tłumiki na 3 lata.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo ekonomiczny samochód uwzględniając: koszt zakupu/wielkość auta i jego funkcjonalność (Combi!), utrata wartości/łatwość odsprzedaży, zużycie paliwa/koszty napraw zarówno w serwisie, jak i tym bardziej poza nim.
5,0
Stosunek jakość/cena
Doskonały!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nieistotne - na drugi dzień się zapomina. Wyjątek - Fatalna stacyjka.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie wystąpiły (160.000!).
Prowadzę samochód wykorzystując pełen zakres obrotów.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 68KM 50kW
[l/100km]