jest to samochód który mozna polubić, drobne usterki i fakt że samochód nie jest najnowszą konstrukcją nie psują ogólnego obrazu tego auta. wygodne rodzinne auto dla "Kowalskiego"
Wrażenia
4,0
Silnik
rakieta to nie jest, szczególnie po załadowaniu na full ale nie jest zle, elastyczność i osiągi w porównaniu z ekonomia jazdy daje dobry wynik
4,0
Skrzynia biegów
biegi wchodza dobrze, skok dzwigni krótki
4,0
Układ jezdny
na 4 zasługuje
Komfort
5,0
Widoczność
moim zdaniem jeden z niewielu samochodów z których wszystko widać, przebija nawet samochody z wyższych klas
5,0
Ergonomia
przełączniki umieszczone idealnie, przełączniki świateł mijania/drogowe wg mnie ideał, wszystko pod ręką
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
szybko się nagrzewa, dobra wentylacja
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jak na auto z tego segmentu doskonale, z tyłu nawet wysocy mają dobre warunki
3,0
Wyciszenie
do poprawy, nie jest głośno ale tez i cicho, tak na 3, szczególnie przy wysokich obrotach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
samochód mało awaryjny, części tanie, w ASO dużo droższe. jedynie drobne usterki i naprawy wynikające z normalnego zużycia części. spalanie w normie, silnik nie traci praktycznie dynamiki po zmianie na lpg. Obecnie auta wypadają korzystniej jeśli chodzi o spalanie ale nie nalezy zapominać że Felicja to konstrukcja jeszcze z lat 90
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto obecnie juz nieprodukowane. Spadek ceny auta używanego stosunkowo niewielki, polonezy moga się schować. Auto solidne, warte swojej ceny. myślę że najkorzystniejszy zakup z tego segmentu aut. W roku 1998 w porównaniu z jakością wykończenia Opla Corsy, Felicja wypadała bardzo korzystnie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
drobiazgi czasem się zdarzają. zwiazane są z normalna eksploatacja samochodu. nie ma na szczęście uciążliwych, powtarzających się drobnych usterek.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
byłoby doskonale, gdyż praktycznie sie nie zdarzają. Felicja jednak posiada słabe tylne sprężyny i po pewnym czasie siada tył, mozna wstawić sprężyny z combi, są mocniejsze. jest to jednak pewna przypadłość tego modelu niż usterka. Tylna klapa mówi chyba sama za siebie posiadaczom Felicji;) Rdzewienie pod uszczelką szyby klapy to norma. Ruda atakuje też blachę pod plastikowym łącznikiem. tylna klapa jest jednak jednynym miejscem gdzie Felicję dopada rdza.jak już powiedziałem trudno tu mówić o poważnych usterkach więc ocena 4 to minimum jakie moge dać. Gdyby nie to była by 5. Powyższe przypadłości zaradni posiadacze Felicji usuwają małym kosztem sami:)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 68KM 50kW
[l/100km]