Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Felicia II Hatchback

ErGie, 5 lat temu
Silnik 1.3 68KM 50kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 190 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Skoda Felicia II Hatchback 1.3 68KM 50kW 1998-2001 - Oceń swoje auto
3,79
5% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Przepalające się żarówki podświetlenia deski rozdzielczej oraz wskaźników(wiek). Notorycznie pękające osłony przegubów, pomimo zakupu z wysokiej półki. Problem z nabyciem pierścienia poduszki powietrznej - zwijak.
4,0
Całokształt
Całkiem niezłe auto, przyjemne dla oka, przypomina Octavię przed liftem. Kiepskie wyposażenie, u mnie brak nawet wspomagania. Prostota i niezła trwałość, z wieloma rzeczami można sobie samemu poradzić, wystarczy garaż, trochę wiedzy i chęci. Dobra na pierwsze auto i do nauki mechaniki. Wszystko fajnie, gdyby nie ta gnijąca blacha...
Wrażenia
4,0
Silnik
Oszczędny, ale nie dynamiczny. Przy wyprzedzaniu oraz jazdą z większą prędkością brakuje mu tchu, trzeba więc planować wcześniej manewry. To tylko 68 koni i to w gazie. Charakterystyczny dźwięk starych czeskich konstrukcji. Niezawodny, żadnych wycieków, awarii, żadnych poważnych remontów, mimo 150 tys. km na gazie. Dosyć głośny. Do naprawy w garażu.
2,0
Skrzynia biegów
Jej jedynym plusem jest to, że w ogóle działa. Strasznie głośna, zdarzają się nierzadko niemiłosierne chroboty i zgrzytanie przy zmianie biegów. Czasami trzeba szukać jedynki i wstecznego, bo za pierwszym nie wchodzi. Krótkie przełożenia, przy 100 km/h jest już 3000 obr/min. Mimo tego żadnych usterek ani wycieków.
4,0
Układ jezdny
Bez zastrzeżeń, prosta konstrukcja z przodu oraz z tyłu. Miękkie zawieszenie, trzeba mieć baczność przy większej prędkości na zakrętach, lubi się przechylać. Subiektywnie duży promień skrętu, są samochody (większe), którymi zdecydowanie lepiej się manewruje.
2,0
Karoseria
Błyszczący niebieski metallic to może był 20 lat temu jak opuszczała salon. Lakier miękki, bardzo podatny na zarysowania, nadwozie z tendencją do rdzewienia, szczególnie tylna klapa oraz doły błotników, jeśli się nie ma nadkola antykorozyjnego. Z wiekiem matowieje.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność w każdym kierunku. Siedzenia , słupki, deska rozdzielcza niczego nie przysłaniają. Siedzi się średnio wysoko. Lusterka zewnętrzne znacząco przekłamują odległość zbliżającego się pojazdu w oddali.
4,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki. Minus za niewygodne fotele z brakiem regulacji wysokości i odcinka lędźwiowego, słabo wyprofilowane, to jednak model budżetowy, cudów nie ma co oczekiwać. Brak możliwości regulacji położenia kolumny kierowniczej. Podłokietniki w drzwiach nie są ergonomiczne (bynajmniej dla mnie). Pomimo słusznej postury muszę się położyć na drzwiach i postarać żeby położyć na nim rękę.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybko się nagrzewa, zimą już po około 2 km mam ciepło w środku. Szybkie odparowywanie szyb. Latem z chłodzeniem wnętrza jest gorzej, nawiew powietrza z zewnątrz to nie to samo co klima. Źle zaprojektowana komora na filtr przeciwpyłkowy- co prawda zatrzyma zanieczyszczenia, ale padająca woda z góry, powoduje namoknięcie i wdmuchiwanie wilgoci do środka.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dobre dla czwórki przeciętnej postury osób. Zbyt małe i ciasne dla rodziny z dziećmi. Średniej wielkości bagażnik, kilka toreb podróżnych bądź trzy walizki się zmieszczą, nic poza tym, przestrzeń w wersji lpg dodatkowo ogranicza koło zapasowe. Tylna kanapa nie jest dla ludzi wysokich.
2,0
Wyciszenie
Tragedia, może lepiej tylko od traktora bez kabiny. Słychać i czuć pracujący silnik i skrzynię. Głośno przy każdej prędkości , lecz przy 100 km/h nie pomaga nawet głośne radio. Dobre dla ludzi, którzy ponad wszystko cenią dźwięk maszynerii.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie spalanie w połączeniu z gazem powoduje uśmiech przy dystrybutorze. Ceny oryginałów niskie, wszechobecnych zamienników jeszcze niższe. Oryginalny łańcuch rozrządu wraz z uszczelnieniem, podkładkami 97 zł. Sporo części można znaleźć na złomowcach i szrotach.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena jak najbardziej adekwatna do jakości i odwrotnie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Notorycznie przepalające się żarówki kokpitu oraz podświetlenia zegarów - to pewnie wina wieku. Pękające osłony przegubów pomimo wysokiej ich ceny (dobra jakość?). Pierdoły typu zrywające się cięgna klamki czy wypadająca z prowadnic szyba. To można naprawić samemu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych, tutaj nawet nie ma się co zepsuć. Silnik prosty jak budowa cepa, konstrukcja pamięta Czechosłowację.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 68KM 50kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Felicia II Hatchback 1.3 68KM 50kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,50 zł
7,3
l/100km
9,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Felicia II Hatchback