Karoseria
: Niestety - sławna tylna klapa i ślady korozji w kilku miejsach
Inne
: Silnik tylnej wycieraczki już dwa razy wyzionął ducha.
4,0
Całokształt
Problemy z rdzą są, nadrabia za to bezawaryjnością i prostotą napraw. Jakość wykonania wnętrza nie jest zła a i jak na zewnętrzne wymiary auta miejsca w środku jest całkiem dużo.
Wrażenia
5,0
Silnik
Odkąd kupiłem auto, przejeżdżając już ok 30.000km nie było z silnikiem najmniejszych problemów. Oleju nie bierze w ogóle, traci się jednak powoli poziom płynu chłodniczego. Poza tym nic nigdy nie robiłem i na nic się nie zanosi!
4,0
Skrzynia biegów
Niestety pojawiły się bardzo duże luzy na lewarku. Lata gorzej niż na luzie, niezależnie od zapiętego biegu. Wymaga to na szczęście zmiany dosyć taniego przegubu i kilkunastu minut roboty w kanale. Poza tym - bezproblemowo.
4,0
Układ jezdny
Nie trzyma się w zakrętach jak Bolid F1, porównując jednak do samochodów rozsianych po znajomych - biorąc pod uwagę jeszcze szerokość samochodu - nie jest źle. Zawieszenia rdza nie chwyta mimo słusznego wieku, nic remontować nie musiałem. Jedyny minus to lekki luz na drążku kierowniczym.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie mam ogromnego porównania, ale nie ma tu nic co mogłoby mi w jakikolwiek sposób przeszkadzać.
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Lekko zapchane kanały wentylacji na stopy i bocznych na wysokości kolan to mały problem jednak ogół oceny bardzo mocno poprawia rewelacyjnie działająca nagrzewnica w zimę! To najcieplejsze auto w mrozy spośród wszystkich jakimi jeździłem!
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Biorąc pod uwagę wymiary zewnętrzne samochodu - przestrzeń w środku została wykorzystana bardzo dobrze. Nie ma ciasnoty chociaż przy 5 pasażerach przydałoby się trochę więcej szerokości na tyle. Poza tym nie widzę problemu. To mimo wszystko klasa kompakt.
3,0
Wyciszenie
Favorit wyciszenia silnika niemal nie miał. Tu jest trochę lepiej. Silnik nie daje się we znaki, na pewno nie muszę podkręcać radia. Gorzej już z resztą ale sporo zależy także i od opon więc nie narzekam na zapas.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście przy całkiem dynamicznej jeździe spalanie zatrzymuje się przy 8,5l/100km. W zimę ciągnie odrobinę więcej, nie przekraczając jednak 9l/100km. Teraz kiedy zaczyna się robić ciepło najwyraźniej i Feli jest trochę lżej - pobiera w okolicach między 8,3 a 7,9/100 chociaż mogła to spowodować zmiana stacji benzynowej. W trasie przy średniej 100-120km/h, 3 osobach na pokładzie i bagażu na kilka dni wycieczki spaliło 6,5l/100. Spalanie podaję bardzo dokładne - wyjeżdżam bak i tankuję pod korek niemal zawsze sprawdzając przebieg po zatankowaniu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Do miasta nie ma wielu lepszych samochodów. Kompaktowe, bezawaryjne, tanie w naprawach. Prosta konstrukcja pozwala na samodzielne naprawy w wielu przypadkach. Rewelka.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tylni silnik wycieraczek padł już dwa razy, luźny lewarek zmiany biegów troszkę irytował na starcie. Poza tym nie pamiętam, żeby coś się z autem kiedykolwiek działo. Raz zrobiła mi się dziura w wydechu. Bez poważniejszych utrat w portfelu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Absolutny brak jakichkolwiek poważnych usterek. Silnik przy przebiegu 180k km pracuje niezawodnie, zawieszenie ani razu mnie nie zawiodło. Mogę autem jechać i na drugi koniec świata bez stresu :)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 68KM 50kW
[l/100km]