Silnik
: To, że pomiędzy pracą na gazie i na benzynie niemal nie odczuwa się różnicy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Korodowanie tylnej klapy
Inne
: Termostat
Układ elektryczny
: Stacyjka (wielokrotnie do momentu założenia przekaźnika)
5,0
Całokształt
Auto kupiłem w 2004 roku przy przebiegu ok 88 tys. km. Miało od 2002 założoną instalację gazową. Z perspektywy czasu oceniam zakup jako bardzo trafiony, ponieważ poza typowymi dla tego modelu awariami (niedopracowane termostat i stacyjka oraz korodowanie tylnej klapy) nie przydarzyło się nic poważnego, a co za tym idzie kosztownego. Auto bardzo dobrze spisuje się na gazie, a jeszcze lepiej rzecz jasna na benzynie. Różnica w dynamice jest jednak bardzo minimalna.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik nie jest może zbyt spektakularną, jeśli chodzi o osiągi jednostką, ale do sprawnej jazdy po mieście w zupełności wystarcza. Pracuje równo zarówno na benzynie jak i gazie. Nie nagrzewa się zbyt szybko w korkach. W ciągu 10 000 km zużywa bardzo niewielkie ilości oleju. Znam przypadek Felicji, która przejechała na benzynie przechodząc tylko jeden remont aż 500 000 km! Będąc ostatnio w warsztacie mechanicy obejrzeli jednostkę i stwierdzili, że regeneracja głowicy i wymiana pierścieni na razie nie są konieczne. Na trasie udało mi się wycisnąć z niego 165 km/h jadąc na benzynie.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów nie jest na pewno najmocniejszą stroną tego auta. Wystarczyło, że auto zaczęły prowadzić dwie osoby i po krótkim czasie wystąpiły problemy z wrzucaniem jedynki i dwójki. Wymiana cięgna kosztowała 100zł. Trzeba uważać przy wrzucaniu wstecznego, bo jest dość "głęboko".
5,0
Układ jezdny
Jak na układ kierowniczy bez wspomagania, autem steruje się bardzo łatwo, nawet w miejscu można na upartego kręcić jedną ręką. Na corocznych przeglądach mechanicy nie stwierdzają w układzie żadnych luzów.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do tyłu mogłaby być nieco lepsza. Do przodu natomiast jest bardzo dobrze, nawet niska osoba przy odpowiedniej regulacji fotela poradzi sobie z parkowaniem na milimetry.
4,0
Ergonomia
Przyciski duże i wyraźne, kontrolki również. Sama deska rozdzielcza nie jest może szczególnie piękna, ale nie wprowadza zamętu w obsłudze.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Czwarty bieg ogrzewania to istna dmuchawa z gorącym powietrzem. Wtedy jednak pracuje to bardzo głośno. Trzeba jednak ciągle kontrolować natężenie powietrza, aby tylna szyba nie zaparowała. Czasem konieczne jest niestety uchylenie bocznej...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na swoje rozmiary, miejsca dla pasażerów z tyłu jest dość sporo. Z przodu siedzi się komfortowo, a fotele regulować można w dwóch płaszczyznach.
3,0
Wyciszenie
Silnik słychać dość wyraźnie mniej więcej od 2500 obrotów. Mnie akurat to nie przeszkadza, bo dźwięk akurat przypada mi do gustu, ale niejednego kierowcę może to zirytować.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jest dość tanie w utrzymaniu jak na swój wiek. Części są tanie, a większość z zamienników (ale nie wszystkie! - uważać na sprzęgła!) dobrej jakości. Według mnie idealne na pierwszy pojazd dla świeżo upieczonego kierowcy lub służące niemal wyłącznie w dojeżdżaniu do pracy za niewielkie pieniądze.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za ok. 4000 zł możemy kupić auto, które będzie tanie w eksploatacji i niezawodne. Bez poważniejszych napraw jednostki napędowej powinno dobić do 200 000 km, nawet jeśli jest wyposażone w instalację LPG.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bardzo często zawodzą stacyjki. Sprawę rozwiąże założenie specjalnego przekaźnika (trzeba skonsultować się ze specjalistą w elektryce). Do tego korodowanie tylnej klapy, które jest wadą technologiczną modelu. Przy kupowaniu nowych reflektorów lepiej omijać zamienniki - często są problemy ze stykami.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Awarie termostatu są dość częste. Z uwagi na małą odległość skrzyni od podłoża, trzeba uważać na pokonywanie krawężników, aby nie uszkodzić przekładni.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 68KM 50kW
[l/100km]