Karoseria
: Korozja. Od razu po kupnie zrobić zaprawki, zakonserwować.
Przeniesienie napędu
: Przeguby, tzn osłony przegubów-skontrolować po zimie
Układ elektryczny
: po ok 90-100 tyś km padnie alternator.. tzn. może paść
4,0
Całokształt
Jak na 250 tyś km nie jest źle...
Jeżdże Skodą od nowości. Zima,wiosna,lato,jesień... Ciągle w eksploatacji... Pakowna jak na te wymiary...
Niestety mało jest egzemplarzy z dobrym wyposażeniem... Ale warto puszukać.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dobrze bo trwały....
Spalanie nie jest zbyt małe w stosunku do mocy (wg dzisiejszych kryteriów).
Bez remontu zrobiłem prawie 260 tyś km (na gazie 150 000) i silniczek nadal kręci. Trzeba tylko lać dobry olej, tutaj nie można oszczędzać.
3,0
Skrzynia biegów
Niezbyt precyzyjna. Wymieniony synchronizator 2-biegu na gwarancji...
Po 150 tyś km wymieniony mechanizm wybierania biegów... Przydałby się 6 bieg w trasie...
3,0
Układ jezdny
Duży promień skrętu... Niestety. Ja mam wersję ze wspomaganiem. Dość trwała przekładnia i drążki kierownicze... Zawieszenie dość głośne, ale trwałe...
Komfort
4,0
Widoczność
Wszystko widać. Duże lusterka, wydajne podgrzewanie tylnej szyby... Ja u siebie mam fabrycznie lekko przyciemniane szyby...
3,0
Ergonomia
Trochę lepiej niż w Polonezie. Szału nie ma, ale oznaczenia czytelne, wszystko działa. Jakość plastików nie najlepsza, ale u mnie nic nie trzeszczy (o dziwo!) po tylu kilometrach...
Plusem są duże, czytelne wskaźniki, podświetlanie w nocy nie drażni...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
U mnie jest manualna klimatyzacja.... Może być...
Ogrzewanie super wydajne... Spora regulacja nawiewów... Jedyny mankament to, że czasem dmuchawa popiskuje...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na nieduże auto to nie jest źle. Wygodne fotele, dzielona, składana tylna kanapa. Bagażnik mógłby być większy...
3,0
Wyciszenie
No niestety... tutaj nie jest najlepiej :(
Powyżej 110 km/h jest zwyczajnie głośno...
Przy prędkości 140 km/h huk jak w odrzutowcu :) :)
Na wybojach czasem trzeszczy tylna półka (tzn podskakuje) :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dobra instalacja gazowa (sekwencyjna) to spalanie jeszcze przejdzie...
U mnie gazu spala od 7 do 9 litrów w trasie do 11 litrów gazu w mieście...
Ale jak się jedzie z prędkością 80-90 km/h to można osiągnąć spalanie 7 l gazu na 100 km (instalacja sekwencyjna, IV generacji)...
3,0
Stosunek jakość/cena
Za 5 tyś można kupić zadbany egzemplarz.
Alternatywa dla zajeżdżonych Golfów 3...
Po kupnie-obowiązkowa konserwacja blach...
Wiadomo-trochę to wszystko zależy od szczęścia
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na tyle km nie jest źle...
Czasem popsuje się jakaś pierdoła (np takie plastiki do podnoszenia półki z tyłu)....
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie jest źle. Z poważniejszych awarii to chłodnica do wymiany (100 zł), przedwcześnie padło sprzęgło, wymiana wkładu w stacyjce (gwarancja), termostat, synchronizator 2-go biegu (na gwarancji), 90 tyś km-awaria alternatora, po 9 latach tylna klapa i do zrobienia nadkola (koszt to 2 tyś-klapa+nadkola+lakierowanie+konserwacja profili). 150 tyś km wymiana mechanizmu wybierania biegów (koszt ok 500 zł - oryginalna cześć + wymiana).
Ogólnie nie jest źle.
No wiadomo-jakiś drążek, sworzeń, itp. Gdyby były lepsze drogi to pewnie awarii by było mniej...
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 68KM 50kW
[l/100km]