Silnik
: Póki co odpukać jak na przebieg 240 tyś i silnik 1.3 z LPG to bezawaryjny i nadal żwawy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: co 2-3 lata wymiana termostatu
Karoseria
: korozja tylnaj klapy
4,0
Całokształt
Autko świetnie się sprawuje. Mam je od nowości od XII 1999 i nie żałuję. Pewny, prosty samochód bez elektroniki itp. 90% napraw wykonalnych samemu bez wiedzy mechanika. Oprócz rdzy na tylnej klapie reszta karoserii wzorowa.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik do cichych nie należy ale nigdy nie było z nim żadnych problemów. Niezła elastyczność. Dobrze że rozrząd jest na łańcuch to słychać kiedy wymienić - u mnie było przy 110tys. Przy jeździe we dwoje nieźle sobie radzi, ale przy 4-5 osobach i ładunku to jak jazda z przyczepą:(
4,0
Skrzynia biegów
Czasami zgrzytnie 1 lub wsteczny. przy 220 tyś wymieniłem uszczelniacz i poprawiono jego mocowanie z dźwignią zmiany biegów (był spory luz na boki).
4,0
Układ jezdny
Przy 110 tys wymiana końcówki drążka kierowniczego. Pozostałe elementy to raz tarcze i klocki co 50-70tys. Od czasu do czasu warto sprawdzić osłony przegubów (2 razy zmienione).
Komfort
4,0
Widoczność
Przodu nie widać ale można się przyzwyczaić i dość blisko podjeżdżać.
4,0
Ergonomia
Jak na tak małe auto (i to nie kombi) to sporo można przewieźć. Składana, dzielona tylna kanapa, ewentualnie do tego rozłożone przednie siedzenie pasażera i panele 2,60m weszły (przy lekko uchylonej klapie). Wadą jest zapas w bagażniku (w pokrowcu)-uroki LPG:(
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko ok. Nawet w deszczowe dni szyby nie parują w przeciwieństwie np. do Astry I.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest dość dużo miejsca, natomiast z tyłu 2 dorosłe osoby ok, ale 3 to już jak w miejskim autobusie -zwłaszcza zimą w kurtkach.
3,0
Wyciszenie
Na trasie do 100-110 km/h przyjemna jazda natomiast powyżej bądź na prawdziwej polskiej 100 razy łatanej drodze słychać zawieszenie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa: benzyny nie wiem bo odkąd mam gaz to benzyna tylko jak braknie LPG (na gazie od 2004r). Gaz: przeważnie 8-9 l/100km (na krótkich trasach), ok.7,7 l na długich bez wariacji na drodze ale też nie w ślimaczym tempie. Ceny części śmiesznie tanie, robocizna więcej kosztuje. Największy wydatek to ewentualne malowanie (tylna klapa kocha rdzę zwłaszcza w okolicach rejestracji i plastikowego pasa).
5,0
Stosunek jakość/cena
W czasach gdy kupowałem ten samochód alernatywą była astra I lub polonez. Cieszę się że dokonałem takiego wyboru. No cóż teraz samochód wart jest mniej niż 1/6 nowego ale pali mało, części tanie, niezawodny.......nie sprzedam:)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niewiele ich:
-upierdliwe termostaty (chyba 4 już)
-żarówki w desce rozdzielczej (koszt 1 zł ale z godzina dłubania)
-z biegiem czasu ciężko otwierające się tylne drzwi (od zewnątrz)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy nic się nie przydarzyło. Pewna jazda po całej Polsce bez niechcianych przygód.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 68KM 50kW
[l/100km]