Silnik
: Bardzo przyzwoite osiągi auta w stosunku do jego dość leciwego, niewielkiego silnika oraz koszty utrzymania
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Rdza na tylnej klapie i nadkolach
Inne
: Zacinający się termostat
Silnik
: Rozregulowujący się luz zaworowy
4,0
Całokształt
Auto po faceliftingu ma dość aktualną stylistykę (przód jest nie do rozróżnienia przy Skodzie Octavii) i jako auto miejskie bardzo dobrze daje sobie radę. To auto można albo kochać albo nienawidzić. Dobrze utrzymane (co przy cenie części nie jest takie trudne) nie zawiedzie. Z całą pewnością mogę polecić jako drugie auto w rodzinie, lub jako pierwsze auto dla początkującego.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik nie ma dużo mocy, ale jak na swoje prawie 70KM daje sobie spokojnie radę, zbiera się ładnie, chociaż to już bardzo wiekowa konstrukcja.
3,0
Skrzynia biegów
To chyba jeden ze słabszych elementów tego auta. Skrzynia jest mało precyzyjna, wsteczny wchodzi słabo - często trzeba poprawiać bo nie wchodzi za pierwszym razem. Problemy też są z wrzuceniem jedynki przy powoli toczącym się aucie (ok. 5-10 km/h). Występują duże luzy w wybieraku, ciężko powiedzieć jaki ma się wrzucony bieg. Jednak awarii dotychczas brak.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie wg. mnie twarde, inni mówią że jest miękkie. Różnica przyzwyczajeń... Hamulce przyzwoite, ale biorą głęboko. Dobrze hamuje jak na auto bez ABSu. Przy kilku sytuacjach \"awaryjnych\" (nagłe wtargnięcie psa przed maskę). Póki co, sprawdzają się.
Komfort
4,0
Widoczność
Na widoczność nie można narzekać. Jest dużo lepiej niż w innych dość małych autach. Problem zaczyna się, gdy zaparują szyby a to zdarza się bardzo często. Tylna szyba jest duża, prosta, przejrzysta. Lusterka także.
4,0
Ergonomia
Schowków w aucie jest bardzo mało. W wersji bez Airbaga dla pasażera jest dość spory schowek, którego brak w wersji z 2 Airbagami. Są również 2 średniej wielkości \"boczki\" w drzwiach przednich. Bagażnik jest niestety mały i przy standardowym zestawie przedmiotów potrzebnych w bagażniku często nie ma miejsca na nic innego.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja w Felicii jest naprawdę dobra. Ustawiona na III bieg ogrzewa auto 200-300m od ruszenia. Po kilometrze jest już naprawdę ciepło. Fajne jest ustawienie nawiewu na nogi i szybę jednocześnie. Pomaga szybko osuszyć i ogrzać auto. Minusem może być brak odcięcia powietrza zewnętrznego w wersji bez klimatyzacji, co czasem powoduje zassanie kurzu, lub stęchłego zapachu z otoczenia.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca nie ma zbyt dużo miejsca, chociaż co zauważyłem często w większych autach jest mniej miejsca. Duży minus to brak podpórki lewej nogi obok sprzęgła. Powoduje to trzymanie nogi nad sprzęgłem i jego lekkie wciskanie albo na dywaniku z dala od pedału. Pasażerowie - to już tylko i wyłącznie kwestia odsunięcia fotela. Na tylnej kanapie mieszczą się 3 osoby bez większego trudu.
3,0
Wyciszenie
Auto jest ciche w zależności od obrotów silnika. W zakresie 1500-2000 obrotów jest cicho. Ok. 3000 obrotów jest dużo za głośno. Poniżej 1500 obrotów silnik powoli zaczyna się dusić (traci rytm). Zawieszenie pracuje cicho. Plastiki trzeszczą, ale na wybojach. Na równej drodze w mieście jest cicho.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto przy dobrze wyregulowanym silniku, pali niewiele benzyny. Niestety sprawność instalacji gazowej przy dość leciwym silniku nie jest porażająca. Spalanie 9,5 litra LPG w trasie to wynik dość średni. Naprawy w ASO są drogie. Na szczęście większość warsztatów naprawia Skody a naprawy są tam dość tanie. Główną zaletą są tanie części. Oryginalne elementy kosztują tanio i często nie warto kupować zamienników.
5,0
Stosunek jakość/cena
W przedziale cenowym 1500 - 5000 PLN (na rok 2010), ciężko jest znaleźć równie ciekawą propozycję. Auto wykonane jest przyzwoicie, nie ma tu wiele elementów skomplikowanych, które szybko by się psuły.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem zdarza się, że przepali się jakaś kontrolka na tablicy, czy jakaś żaróweczka, ale są to sporadyczne przypadki i nie można mieć większych zastrzeżeń.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak dotąd większe usterki nie nastąpiły. Zużywają się te elementy, które z reguły podlegają rutynowej wymianie. Do tej pory wystąpiły tylko problemy z trzeszczącymi przegubami, rozregulowanym luzem zaworowym, zaciętym termostatem. Pozatym, bezawaryjnie.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 68KM 50kW
[l/100km]