Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Felicia II Hatchback

sumrow, 15 lat temu
Silnik 1.3 68KM 50kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 96 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Skoda Felicia II Hatchback 1.3 68KM 50kW 1998-2001 - Oceń swoje auto
3,69
8% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : W tym modelu zaskoczyła mnie przestrzeń dla osób podróżujących tym autem. Zaskoczyly mnie również ceny części zamiennych - tutaj mogę polecić sklep internetowy www.skodaczesci.pl Profesjonalizm oraz szybkość działania osób tam pracujących oceniam jako perfekcyjny.
4,0
Całokształt
Gdybym miał kupować to auto ponownie kupiłbym go z silnikiem 1,6 bądz 1,9 diesel. Jednak jednostka 1,3 daje do zrozumienia, że pochodzi z poprzedniej epoki.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jak na dosyć starą jednostkę lekko zmodernizowany przez VW zachwowuję się dobrze. Trochę głośny i denerwowała mnie jego praca na niższych biegach 1-3. Generalnie OK.
4,0
Skrzynia biegów
Przełożenia krótkie (co ma wg mnie swoje dobre i złe strony). Krótkie 1-3, później dłuższa 4 i długa 5. Dosyć elastycznie, przy 70 km/h można włączać piąty bieg. Czasami problem z wrzuceniem biegu wstecznego (zgrzyty, ponowne wysprzęglanie).
3,0
Układ jezdny
Moja Felicia nie była wyposażona we wspomaganie kierownicy, mnie jednak nie sprawiało to problemu w manewrach tym autem. Samochód miał miękkie zawieszenie (nawet powiedziałbym za miękkie), na nierównościach można było zahaczyć elementami podwozia (a na pewno chlapaczami co zdarzało się dosyć często). W miarę dobrze trzymał się na zakrętach.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność w aucie oceniam jako dobra.
3,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, z resztą co tu ukrywać za dużo to tego nie było. Samochód może się podobać. Mnie podobał się przód, reszta trochę bez polotu. Miałem wersję GLXi więc w środku konsola środkowa i kierownica z poduszką oraz welurowa tapicerka w jakimś stopniu to wszystko ratowała. Generalnie prowadząc to auto czułem się OK.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lecie (brak klimatyzacji) nie można było liczyć na wentylację - w ogóle nie dawała rady. Jeżeli chodzi o zimę nagrzewanie wnętrza auta trochę trwało. Jak na mój gust nawiewy były źle zaprojektowane (wielkość, romieszczenie), kiedy chciałem nawiew na szybę: zimno w środku, chcę nawiew na środek auta: szyby parują.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tę klasę auta tutaj ocena dobrze z plusem. Jadąć w 4 osoby każdy pasażer znajdzie trochę przestrzeni dla siebie i będzie mógł jechać w miarę komfortowych warunkach. Jeżeli chodzi o kierowcę na dłuższych trasach dawało to o sobie znać tu i ówdzie. Dodam jeszcze, że po złożeniu tylnych siedzeń ten samochód zamienia się w auto dostawcze (ewentualnie do przeprowadzek).
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie oceniam jako dobre. W tym aspekcie to kwestia gustu. Teraz mam diesla i silnik daje o sobie znak pasażerom jadącym autem, ale ja to lubię.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto z silnikiem 1,3 MPI oraz instalacją LPG. W trasie najmniejsze spalanie jakie zanotowałem to 7,5 LPG na 100km. W mieście spaliła nawet i 10 l LPG. Średnio (trasa, miasto: 50:50) 8,5-9l LPG na 100km. Ceny przeglądów poza ASO (tam robiłem przez kilka lat) nie wygórowane. Naprawy stosunkowo nie drogie, części zamienników na prawdę tanie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Rozsądny samochód za rozsądne pieniądze (jeżeli chodzi o cenę zakupu oraz poźniejsze użytkowanie).
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tutaj można się rozpisywać. Drobne rzeczy w tym aucie niestety się psują: począwszy od centralnego zamka, poprzez notoryczne odpadanie korbki do opuszczania szyb po delikatny plastik jaki zastosowano w bagażniku i wiele innych. Było tego trochę...
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez cały okres użytkowania kilka rzeczy musiało być naprawione: wymiana całego układu kierowniczego (w szczególności wadliwa w tym modelu przekładnia kierownicza), wymiana łożyska koła, rozrusznik, układ wydechowy, chłodnica. I albo tego było tylko tyle, albo nie mogę sobie przypomnieć.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.3 68KM 50kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Felicia II Hatchback 1.3 68KM 50kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,50 zł
7,3
l/100km
9,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Felicia II Hatchback