Karoseria
: W niektórych egzemplarzach koroduje tylna klapa
Zawieszenie
: Uszczelki i chyba coś w wahaczach
Przeniesienie napędu
: Trzeba kontrolować termostat
4,0
Całokształt
Dla przeciętnego Kowalskiego jest to dobre autko, albo dla studenta, czy młodego na dorobku.
Warto rozglądać sie za lepiej wyposażoną wersja GLXi.
4
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik rodowodem wywodzący się ze Skody Favorit, zmodernizowany, trochę udoskonalony (wielopunktowy wtrysk paliwa, zapłon elektroniczny, itp) + oprzyrządowanie z VW nie sprawia większych problemów...
Warto lać dobry olej (np MOBIL 1, 5W50) i co 15 tyś km ustawiać zawory, no i standardowe sprawy (wymiana filtrów). Czasem trzeba przeczyścic przepustnice zeby obroty nie skakały... Ekonomia-na mieście troche za dużo pali, w trasie ok.
Generalnie niestety czas płynie szybko do przodu, silnik oceniam na mocne 3+ (przy dobrym humorze 4-)
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ok, mogła by być bardziej precyzyjna (chociaż w Felicii po 1997 roku troszke poprawiono).
3+
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie przyzwoicie tłumi średniej wielkości wyboje, natomiast mogło by trochę ciszej pracować.
Czasem coś skrzypi, potrafi to drażnić (wtedy trzeba na kanał,sprawdzić wymienić jakąś gumę itp).
3+
Komfort
4,0
Widoczność
W miarę wszystko widać. Duże lusterka regulowane od środka, fotele posiadają pełną regulację (w niektórych wersjach też regulacja wysokości).
W zimie i na jesieni przydaje się tylna ogrzewana tylna szyba i tylna wycieraczka ze spryskiwaczem. (w standardzie)
4 :)
4,0
Ergonomia
Tutaj jak na Skode całkiem przyzwoicie.
Wygodne fotele, dobrze rozplanowane przełączniki (podświetlane), obrotomierz, dużo lampek kontrolnych (przydaje sie sygnalizacja włączonych świateł mijania).
Jakość materiałów i montażu mogła by być trochę lepsza (zwłaszcza tylnej półki).
Wnętrze ma przyjemny jasny,widny kolor (w mojej wersji).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie super, nawiew też, pełna regulacja :-)
Niestety moja wersja klimatyzacji nie posiada (z tego co wiem niektóre wersje miały,ale to przeważnie te co szły na eksport do Niemiec).
4+
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo przestrzeni jak na takie autko, tylna kanapa składana (w mojej wersji dzielona)
4
3,0
Wyciszenie
Powyżej 120 km/h niestety zaczyna się hałas, poniżej jest znośnie. Troszke mogły by plastiki mniej skrzypieć (ale to też wina naszych polskich dróg). Na dobrą sprawę jak jeździłem nią w Czechach to jak by była cichsza.
3.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na trasie spalanie ok, na mieście w zimie zdecydowanie za dużo.
Ceny części są dosyć niskie (dużo pasuje od VW i Seata).
Nie warto oszczędzać na oleju do silnika.
Naprawde, przy odrobinie pracy ten silniczek 1.3 pracuje miło.
4,0
Stosunek jakość/cena
Generalnie jest to jakaś alternatywa dla pare lat starszego VW Golfa, czy Audi z lat 80tych,albo Fiata Punto z lat 90tych
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak narazie całkiem niezawodny jest.
Troszkę denerwuje jakość niektórych elementów. Z jednej strony już jest "zachodnio" z drugiej "socjalistycznie".
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy regularnych przeglądach nie powinno być niespodzianek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 68KM 50kW
[l/100km]