Inne
: Zużycie paliwa jest znakomite co przy dużych dystansach ma znaczący wpływ na koszty utrzymania.
4,0
Całokształt
Przy tak intensywnej eksploatacji i dość prostej budowie samochód bardzo tani w użytkowaniu, ponieważ części są tanie bardzo dużo używanych tanich całych podzespołów, typu silnik, skrzynia biegów. Przyzwoite osiągi przy niezwykle niskim zużyciu gazu. Osobiście polecam każdemu kto lubi naprawiać samochody.
Wrażenia
4,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na gazie pali do 8 litrów, co jest wynikiem doskonałym biorąc od uwagę dość szybką jazdę samochodem kombi
4,0
Stosunek jakość/cena
Jakość blach jest zbyt niska, nie da się uniknąć wizyty u lakiernika w 10 letnich egzemplarzach
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
po przebiegu zaledwie 110 tysięcy kilometrów powstały luzy na wale korbowym tak poważne że nie dało się dalej jechać. To coś bardzo dziwnego bo podczas naprawy okazało się iż problem dotyczył tylko jednego korbowodu. Przyczyną zapewne była listwa zapłonu która uległa uszkodzeniu i silnik nie zawsze jechał na wszystkich cylindrach. Z listwą problem też dziwny ponieważ dopiero trzecia zakupiona listwa od FABII, pasowała do silnika 1,3 mpi w mojej Felicji. Dość szybko zużywają się tuleje stalowo-gumowe oraz zawodna instalacja wtryskowo-zapłonowa Siemensa- wymiana sondy lambda, czujnika halla
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Codziennie od roku dojeżdżam Nią do pracy 60 km. Niestety już dwa razy miałem przykrą niespodziankę że albo silnik nawala albo instalacja wtryskowa nie daje znaku życia. Najczęściej wynika to z bardzo szybkiej jazdy, powyżej 130 km/h, której najwyraźniej nie znosi, bo te poważne usterki występowały zawsze gdy musiałem w 30 minut być w pracy.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 LXI 68KM 50kW
[l/100km]