Jak płacisz tak masz.
Tanie auto, ale trzeba się liczyć z drobnymi niedogodnościami.
Do budowy domu przewożenia różnych gratów itd. jest idealne.
Można zostawiać otwarte bo nie kradną.
Na trasy się nie nadaje, ale na dojazdy do pracy jest ok.
Wrażenia
3,0
Silnik
Dość głośny, odgłos "maszyny do szycia". W mieście ok, na trasie wymaga sportowej zmiany biegów (bez puszczania gazu), przy wyprzedzaniu bo słabo przyspiesza. Cóż jest to 1.3 na monowtrysku i cudów się nie oczekuje.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą dobrze, synchronizacja ok. Minus za połączenie drążka zmiany biegów z popychaczem skrzyni - są tam tuleje które się wybijają i co prawda są bardzo tanie, ale trzeba je wymieniać gdyż całość zaczyna hałasować i staje się mniej precyzyjna.
Skrzynię wymieniłem w całości po ok 150000 gdyż hałasowała (koszt ok 500zł za używaną)
3,0
Układ jezdny
Słabo się trzyma na zakrętach, łatwo wybijają się silentbloki, komfort jazdy jest dokładnie przeciętny. Nieustające problemy z biciem na zwrotnicach. Problemy z hamulcami - bicie tarcz - nie do zlikwidowania pomimo wymiany. Niepokojące odgłosy z tamtej strony.
W niemczech pewnie to by się nie ujawniło, ale na polskich "drogach" i owszem choć i tak nie jest tragicznie.
Komfort
5,0
Widoczność
Widać wszystko. Lusterka są wzorcowe, mam opla - tam nic nie widać w lusterkach - trzeba się domyślać.
Jak na kombi - super.
4,0
Ergonomia
Można się łatwo przyzwyczaić. Jest trochę schowków, nie ma żadnych udziwnień, nie ma bajerów, ale wszystko jest czytelne.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeśli chodzi o ogrzewanie - to powinienem dać "Doskonale" - jeśli zaś chodzi o chłodzenie to w lecie można w tym aucie umrzeć na serce.
Mam granatową skodę i bez otwartych okien wytrzymać można w słońcu minutę.
Wentylacja jest iluzją - po prostu zdycha się z gorąca.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Komfortowe to auto nie jest, na trasy dłuższe niż 300km nie polecam
2,0
Wyciszenie
Głośno. Powyżej 110 jest bardzo głośno.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
7,5 miasto/6,5 trasa
Ceny są niskie. Wszystko kosztuje w granicach rozsądku, albo tanio.
Jest to zresztą największa zaleta tego samochodu.
Nie ma debilizmów typu - jazda do serwisu żeby wymienić żarówkę - gros rzeczy da się zrobić łatwo samemu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Tanio i nie najgorzej. Na pewno jest to lepsze auto od wiekowych "dobrych marek" - można na nim polegać.
Trzeba się jednak liczyć z tym że komfortowe nie jest.
Taki "osiołek".
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bicie tarcz hamulcowych.
Urywanie się wieszadełek od tylnej półki
Ograniczniki na pasach bezpieczeństwa odpadają.
Fotele trzeba było pospawać bo jakiś mózg dla odchudzenia konstrukcji powycinał w nich od spodu otwory w blasze i tam pękają,
Kierownica się wyślizguje i pomaga tylko obszycie cienką skórką.
Plastiki tandetne.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie zepsuł się nigdy tak żeby się nie dało pojechać.
Kiedyś wysiadł rozrusznik, ale to wszystko.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 LXI 68KM 50kW
[l/100km]