Silnik
: Elastyczność godna podziwu 50km/h na 5. to żaden problem
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Rdza żre to auto w oczach
Zawieszenie
: Mało precyzyjne, ciągle coś tam sobie puka-stuka..
Przeniesienie napędu
: Wybierak biegów
4,0
Całokształt
Przy dzisiejszych cenach pozycja bardzo atrakcyjna lecz bez prestiżu. Części w rewelacyjnych cenach choć ich jakość coraz marniejsza. Gdyby nie rdzewiejąca karoseria to było by całkiem możliwe autko.
Wrażenia
4,0
Silnik
Chyba najmocniejszy punkt tego samochodu. Przy 190tys. przebiegu nie bierze oleju. Troche klepią zawory.Elastyczność przyzwoita. w ciągu 105 tyś. km w 4 lata wymieniane świece, olej, filtry, termostat.
3,0
Skrzynia biegów
Bez hałasu, bezawaryjna. Wybierak biegów to najgorszy wynalazek w tym aucie. W ciągu miesiąca wymieniłem 3. uszczelniacze wybieraka. ( dopiero ostatni nie przeciekał!)Na chwile obecną wybierak do wymiany ( można mieszać drążkiem jak w garnku z bigosem!)Aczkolwiek biegi wchodzą dobrze.Dlatego tylko 3.
3,0
Układ jezdny
Brak stabilizatorów daje znać o sobie. Powyżej 120km/h baaardzo niepewne prowadzenie. Do 100 km/h da się wytrzymać. Brak wspomagania trochę utrudnia manewry.Szybko lecą sworznie wahaczy i tuleje stalowo-gumowe.
Komfort
4,0
Widoczność
Przyzwoita, dobre lusterka wsteczne choć oddalają obiekty. Auto \"kończy się\" za tylnią szybą.
3,0
Ergonomia
Za wiele przycisków nie ma. Te co są to pod ręką . Radio w fatalnym miejscu.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie zimą bez zarzutu. Po minucie od odpalenia leci letnie powietrze. W deszczowe dni parują okna. Dmuchawa na 4. stopniu poczęsci rozwiązuje problem.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Do 175cm każdy da sobie radę. Wyższym proponuje większe auto. Mimo to bagażnik większy niż w Escorcie kombi. Kiepska pozycja za kierownicą zmusza do nienaturalnego wygięcia prawej stopy. krótkie siedziska foteli. W ruskiej ladzie było wygodniej!
3,0
Wyciszenie
Słabe ale nie ma tragedii. Do 100 km/h da się przeżyć. Duże szumy powietrza opływającego karoserie. Silnik słyszalny ( Klepią zawory na wolnych obrotach)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj ok. Spalanie przyzwoite. Założona inst. gazowa robi to auto naprawde ekonomiczne. Ok. 8-9 litrów gazu x 2.02pln to wychodzi ok. 18 pln na 100 km. Na benzynce 6-7litrów.
4,0
Stosunek jakość/cena
Mała kasa na zakup, tanie utrzymanie.
Dbane auto będzie niezawodne.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W starym aucie coś zawszę się zepsuje ale i tak jest w normie. Nieszczęsny wybierak, elementy zawieszenia, termostat. Nie jest tak źle.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do poważnych usterek zaliczę :
urwany tłumik przy katalizatorze ( unieruchomił auto na 1.dzień koszt pospawania 20 pln,:-))
Przegnity macpherson ( spręzyna prawie tarła o oponę - 30 km drogi z prędkością 20-30 km/h :-( )
Samochód robi dziennie 70 km więc takie awarie są dla mnie męczące.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 LXI 68KM 50kW
[l/100km]