Karoseria
: Klapa bagaznika - jedna wielka rdzawa trgedia.
Zawieszenie
: Co by nie robić - zawieszenie zawsze stuka.
Inne
: Luzy na dźwigni zmiany biegów.
3,0
Całokształt
Jak go kupowałem, Polska nie była jeszcze w Unii i nie było w tej kategorii cenowej za dużej alternatywy. W chwili obecnej to dobre autko dla początkującego kierowcy, albo jako 2 w rodzinie.
Wrażenia
3,0
Silnik
Żeby wyprzedzić cokolwiek poza rowerzystą, trzeba zredukować bieg i gaz do podłogi:)Ogólnie mówiąc: aby pojechać bardziej dynamicznie, trzeba trzymać wysokie obroty, co przekłada się na dość wysokie zużycie paliwa jak na tak mały silnik. Natomiast niewątpliwą zaletą jest to, że pomimo grubo ponad 200 tys. silnik nie bierze oleju. Rozrząd z łańcuszkiem - nie do zajechania.
3,0
Skrzynia biegów
Wsteczny zgrzyta zawsze ( do ok. 180 tys. tego nie było). Bardzo długie przełożenia. Raz odpadł pedał sprzęgła :)- tragedia, bo w trasie. Pomimo uszczelniania skrzynia ciągle się \"poci\".
4,0
Układ jezdny
Uważam, że całkiem dobrze się trzyma drogi. (fani Subaru nie krzyczcie na mnie). To niestety jedyna zaleta, bo w zawieszeniu pomimo w miarę regularnych serwisów ciągle coś tłucze i wali.
Komfort
5,0
Widoczność
Całkiem dobrze, mimo iż to wersja kombi.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo pozytywnie. Po przejechaniu 500 m z nawiewów leci ciepłe powietrze. Wentylator trochę głośny na wyższych biegach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kupując auto tej klasy, nie można spodziewać się wygody jak w Rolls-Royce, ale z przodu jest całkiem ok. Wydaje się, że tylna kanapa zapewnia przyzwoitą podróż dla 2 dorosłych osób, ale osobiście tego nie próbowałem :)
2,0
Wyciszenie
Silnik głośno pracuje. Plastiki strasznie skrzypią.
(ale w maluchu było znacznie gorzej:))
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ponad 10l/100km w mieście to sporo (dobrze że LPG).
Ostatnio nie prowadzę statystyk spalania.
Ceny części śmiesznie tanie. Każdy mechanik sobie poradzi z tym autem.
4,0
Stosunek jakość/cena
Tanie w zakupie, tanie części, tanie naprawy.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kupiłem ją z przebiegiem ok. 100 tys. Robione było zawieszenie (nie raz). Uszczelniana skrzynia biegów. Wymieniany/naprawiany łącznik drążka zmiany biegów, naprawiany alternator oraz kilka innych rzeczy - ale zważywszy na ceny części i ceny naprawy to naprawdę drobiazgi. Wszystkie te usterki nigdy nie były powodem postoju w trasie i w autach innych marek też występują. Tylko może trochę rzadziej.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na trasie stanął 2 albo 3 razy ( w ciągu 5 lat):
1) skończyły się szczotki w alternatorze
2) odpadł pedał sprzęgła
3) nie pamiętam
Przerdzewiała tylna klapa - to chyba bolączka wszystkich Felek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 LXI 68KM 50kW
[l/100km]